שירה איסקוב חישמלה אולם מלא -בהרצאה מעוררת השראה אתמול בהיכל התרבות נס ציונה

$(function(){setImageBanner('a2165980-ee98-44ec-afc8-7440aaefcc22','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

אירועי חודש המאבק באלימות כלפי נשים בנס ציונה נחתמו אתמול בהרצאה מרגשת ומעוררת השראה של שירה איסקוב, מי שאירוע האלימות שחוותה זעזע מדינה שלמה.

דוברות

שירה שיתפה בכנות נדירה את סיפורה האישי החל מההיכרות שלה עם מי שפגע בה, בעלה לשעבר- אביעד משה, דרך יחסיהם במהלך הנישואים שם לטענתה לא נדלקו לה נורות אדומות ועד ליום ההוא, בערב ראש השנה, בו בעלה ניסה לגזול את חייה באלימות בלתי נתפסת, אירוע ממנו שרדה בנס.

עוד שיתפה שירה על תהליך השיקום שהיא ובנה עוברים בשנתיים וחודשיים מאז המקרה, בדרך האישית שלה לבנות את עצמה מחדש, בצמתים האישיים אותם חצתה ודרכם הצליחה לשנות מציאות וחקיקה ולסייע לנשים נוספות בישראל – החל מחוק שלילת אפוטרופסות בשל רצח, ניסיון רצח או אונס במשפחה ועד הדרך שלה לשינוי שם משפחתו של בנה לאיסקוב.

במהלך ההרצאה ענתה שירה על שאלות נפוצות בהן היא נתקלת ביום יום ובתום ההרצאה ענתה בכנות נדירה ופתיחות מעוררת הערצה על שאלות הקהל כשהיא חוזרת על המסר – הבושה עברה צד. "בשום שלב של הדרך לא חשבתי לרגע, שאני צריכה להתבייש, להתחבא או להתנצל. מי שצריך להתבייש הוא הצד הפוגע".

את האירוע המרגש הנחתה ד"ר אושרת אזולאי וטורי.

ראש העיר שמואל בוקסר נשא דברים ואמר: על פי נתוני האו"ם 1 מתוך 3 נשים נפגעת בימי חייה מאלימות. זה מצב שלא יכול להימשך. הטיפול בבני זוג אלימים צריך להתבצע ביד קשה. עם אפס סובלנות. הנפגעות צריכות לקבל את כל הגיבוי, לדעת שיש להן לאן לפנות. אצלנו בעיריית נס ציונה, באגף הרווחה והשירותים החברתיים כל אישה שפונה מקבלת, על פי רצונה- ליווי וסיוע באופן מיידי, ברגישות, דיסקרטיות ומקצועיות מתחייבת.

דוברות

יעל שמולינזון מנהלת המרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה סיפרה לקהל כי באגף הרווחה והשירותים החברתיים הורחב בשנתיים האחרונות הטיפול באלימות במשפחה כאשר נוספו שתי יחידות: האחת לטיפול בגברים: בניהול כעסים ותקשורת מיטיבה והשנייה לסיוע לילדים אשר גדלים בצל אלימות בביתם על מנת שלא יישארו עם הפגיעה שתשפיע על חייהם. כמו כן, הזמינה נשים וגברים לפנות להתייעצות, קבלת עזרה ובמיוחד נשים הרוצות להיפרד מבן זוג אלים לפניות ליחידה בטל'- 08-9383700

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה