אגדה מקומית: נפרדים מטל דן – הסמל של עירוני נס ציונה

$(function(){setImageBanner('61f901aa-e91e-427b-98da-af6620b54223','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

בגיל 23 קיבלתי טלפון מיניב מזרחי שאמר לי ״בוא, תחזור הביתה למקום בו גדלת, יש לי מקום בשבילך…״
מספר הקפטן הוותיק (35) של עירוני נס ציונה שהודיע על פרישתו ממשחק פעיל.
מסכם:  "נתתי את כל כולי לכדורסל, בנס ציונה מצאתי את הבית שלי. מוקיר תודה על הכל".
מזרחי: "טל דן הוא הסמל של עירוני נס ציונה".

עירוני נ.צ.

עירוני נ.צ.

אגדה מקומית: נפרדים מטל דן – הסמל של עירוני נס ציונה

קריירה אגדית מגיעה לסיומה, לאחר שקפטן עירוני נס ציונה טל דן הודיע ביום שלישי השבוע על פרישה ממשחק פעיל. ההודעה נעשית במסיבת עיתונאים מיוחדת. הקפטן הוותיק - לו מלאו 35 שנים בתחילת השנה, שיחק במחלקת הנוער של הפועל נס ציונה ועבר לאחר מכן למחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון השכנה. בעונת 2008/09 חזר לראשונה לנס ציונה כדי לשחק בעירוני שזה עתה עלתה לליגה הלאומית לראשונה בתולדותיה.

אחרי שהקבוצה ירדה לליגה הארצית בגלל נטילת החובות של הפועל נס ציונה הישנה, דן נשאר בליגה הלאומית בקבוצות אחרות. ב-2011/12 חזר דן לנס ציונה שהעפילה בחזרה לליגה הלאומית, ונשאר בה מאז ועד היום. הוא רשם במועדון 12 עונות בסך הכל, ו-11 מהן ברצף - כאשר מדובר ברצף הפעיל הארוך ביותר לשחקן במועדון אחד בספורט הישראלי.

דן אמר: ״אני יכול להגיד בגאווה גדולה שנתתי את כל כולי לכדורסל, ושהוא נתן לי בחזרה. שעות של אימונים שהפכו לימים ולחודשים ולשנים, והתקווה שהפכה לאמונה ולמציאות. הצלחתי להגשים את עצמי בצורה שהכי מתגמלת שיכולתי לקוות לה".אני רוצה קודם כל להודות לכל מי שהגיע להיות כאן איתי, ברגע המיוחד הזה. המסע לרגע הזה היה לא קל, רגעים רבים של פחד, שמחה ועצבות - אך בעיקר של התרגשות. הרגש היה המניע המרכזי בקריירה שלי, וממנו הכל התחיל. התחלתי לשחק בגיל 6 בחוג כדורסל בנס ציונה וישר הרגשתי משהו מיוחד. בכל פעם שדרכתי על הפרקט או החזקתי כדור ביד הרגשתי בבית, והכדורסל במהרה הפך למרכז חיי. הרגש הזה ליווה אותי לכל אורך החיים שלי ככדורסלן - על המגרש ומחוצה לו. התרגשתי מאוד כשזכינו באליפות אירופה, אך התרגשתי לא פחות ואפילו יותר מהזכות שניתנה לי לבקר ילדים במצבים שונים ולתת להם מעט רגעים של אושר". 

"הייתי רוצה לחלק את הקריירה שלי לשניים, לפני ואחרי גיל 23. עד אז הסתובבתי במועדונים וקבוצות וחיפשתי מהות - חיפשתי בית. הייתי אבוד וגם התקווה נסדקה מעט, אבל עם המון אמונה שבסוף הכדורסל יחזיר לי אהבה - וזו הייתה עבורי אהבה ממבט ראשון - ידעתי שאגיע בסוף הביתה. בגיל 23 קיבלתי טלפון מיניב מזרחי שאמר לי ״בוא, תחזור הביתה למקום בו גדלת, יש לי מקום בשבילך…״

"הקשבתי לו, ומצאתי את הבית שלי. כשעליתי למשחק הראשון שלי בכתום לא יכולתי לדעת לאן ההחלטה הזאת תיקח אותי. ואחרי מסע ארוך ומפרך עם המון עליות וירידות, קשיים פיזיים ומנטליים, ו-12 שנים שאותם אסיים עם תואר אירופאי גדול לעיר שבה גדלתי (כנגד כל הסיכויים) - אני יכול להגיד שהצלחתי".

"הצלחתי לא רק מבחינה אישית או מבחינת הקבוצה הבוגרת, הצלחתי כי עכשיו יש לנו עיר עם מחלקת נוער מפוארת, שגדלה מ-100 ל-1500 ילדים שחולמים על אותו חלום שאני חלמתי, ומנסים להגשים את עצמם בדיוק כמוני. ילדים שהכדורסל מלמד אותם כמו שהוא לימד אותי: על ביטחון עצמי, עבודת צוות, חברות מהי, הערכה עצמית, לשאוף למצוינות והכי חשוב - אף פעם אבל אף פעם לא לוותר. היה חשוב לי להעביר את המסר הזה, וזה מה שהניע אותי לאורך כל כך הרבה שנים. כל ילד שראיתי עם מדים של עירוני הזכיר לי את עצמי.  דיברתי מקודם על הכדורסל כאהבה שלי - ובסוף כשעושים משהו באהבה מקבלים אהבה בחזרה. המועדון הזה הפך למשפחה שלי, והאנשים שעובדים בו לחברים הכי טובים שלי, ועל כך אני מוקיר תודה!". 

יו״ר המועדון יניב מזרחי: ״מעטים האנשים שיכולים להעיד על עצמם שהם סמל של משהו. טל לא יעיד על עצמו כי הוא צנוע, אבל אני יכול לעשות זאת במקומו - טל דן הוא הסמל של נס ציונה. לא רק של עירוני נס ציונה, של העיר כולה. את טל אני מכיר עוד מימי הפועל נס ציונה, כשהיה ילד בקט סל ותמיד בלט בנוכחותו - גם מבחינת יכולת וגם מבחינת גובה. טל הוא סיפור של ילד שחלם והגשים את החלום שלו, ויחד איתו כולנו הגשמנו המון חלומות. הוא הגיע מהמקומות הכי נמוכים שיש בכדורסל הישראלי ועד להנפת גביע אירופה במדי המועדון בו גדל". 

מזרחי המשיך: ״כדורסל זה משחק שבנוי על חלומות. אם תשאלו כל ילד שמשחק כדורסל בנס ציונה מה החלום שלו - אני מניח שהרוב יגידו שהחלום שלהם הוא לשחזר את המסע שעשה טל. אם תשאלו אותי כמי שעומד בראש המערכת מה החלום שלי, אז אגיד שהחלום הוא שנצליח לגדל עוד טל דן. שנצליח לגדל עוד מישהו שהמחויבות והאהבה שלו למקום כל כך גבוהה שהוא מוכן להקריב כסף, פרסום, ואפילו את הגוף שלו לטובת המועדון. זו הרוח שהביא טל לנס ציונה, זה מה שאנחנו ניקח ממנו הלאה ואלו הזכרונות שישארו לתמיד".

מזרחי סיכם: ״הוא לא היה השחקן הכי מוכשר, אבל בחלומותינו הוורודים ביותר אני ושאר החולמים לא האמנו שקיים מישהו שמגלם בנחישותו ובאופיו את כל מה שרצינו לשדר בכדורסל הישראלי. אני מאחל לעצמי שהנוכחות של טל ב-12 השנים שלו במועדון שלנו תוציא מהקבוצה אנשים נוספים עם מוסר עבודה שכזה, עם נאמנות וכבוד כזה למקום העבודה שלהם. אם דמותו תייצר לנו גם מחליפים לחלל העצום שהוא יוצר היום בעזיבתו, אז כולנו הרווחנו, ולא רק נס ציונה כמועדון כדורסל. לעד כשיגידו טל דן אוטומטית יחשבו על נס ציונה, ובימינו זה דבר נדיר״.

רווית דן, אמא של טל: ״לא תכננתי להגיד משהו לפני היום - אבל ליוויתי אותך במשך 30 שנה בקריירת הכדורסל אז זה ראוי. אני זוכרת את האימון הראשון שלך בגיל 6, ואיך ביקשת ממני שאעיר אותך ב-6 בבוקר כדי להתאמן. הוא היה כל כך מחוייב לכדורסל כבר מההתחלה, ועבר את הדרך הזו וראינו כולנו מה יצא. הוא עבר דרך מדהימה והיה מאושר, וזה הדבר החשוב ביותר. מהיום אני הופכת מאמא של טל לעוד אוהדת של עירוני נס ציונה. אני אוהבת אותך, טל!״

ראש העיר  שמואל בוקסר: ״יניב אמר שטל הוא סמל של נס ציונה, והוא לא סתם סמל. בפיינל פור היורופקאפ כששיחק חבוש בראשו הוא הזכיר לי את אריק שרון - לא רק בנראות אלא גם במנהיגות. אני לא מבין גדול בכדורסל, אבל בלעדיו לא היינו מנצחים. הוא הביא רוח קרב לקבוצה, הוא הביא רוח קרב ליציעים - הוא עורר את כולם".

בוקסר הוסיף: "עברתי עם טל בכל בתי הספר היסודיים בעיר אחרי הזכייה עם הגביע - האהדה של הילדים לטל הייתה החומר לסרטים. רואים את זה בכמות הילדים בעיר שמשחקים כדורסל - הוא עבורם דמות להערצה. הוא אייקון נס ציוני שמייצג נחישות, התמדה ולסחוף את כולם אחריו. טל, אני לא יודע מה תעשה בהמשך אבל מאחל לך שתנהיג ותסחוף כמו שסחפת בכדורסל. בהצלחה!״.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה