הפתעת שלטי החוצות נחשפת: תומר תדהר מכריז "אתמודד לראשות העיר נס-ציונה"

$(function(){})

השבוע נחשפנו לשלטי החוצות בהם אותת תומר תדהר על כוונתו לפתוח בקמפיין בחירות לראשות העיר, עם הסלוגן "לנס-ציונה מגיע יותר". עתה הוא מסביר לנו בראיון מיוחד מה מניעו להתמודד על ראשות העיר נס-ציונה, בבחירות 2023, מול שמואל בוקסר וכל מועמד נוסף שיתייצב בזירה ואיזה כישורים ונסיון הוא מביא עימו, לדעתו.
אומר: מעבר לניסיון וההשכלה שצברתי, אני איש של חזון. אני זוכר כשלימדתי את תלמידיי לבגרות בהיסטוריה על הרצל וחזונו להקמת מדינה ליהודים, ראיתי את הברק בעיניהם, כשלמדו והבינו שהשגת מטרה ומימוש יעדים בחיים ראשיתם ברעיון שהופך לחזון.

פרטי

בתמונה מימין: תומר ובת זוגו מילנה עם יוסי שבו ז"ל במסיבת הברית לבנם הבכור מורי בשנת 2016. 

מראיין: אבי בן דוד

לקוראינו, גילוי נאות: ביני ובין תומר יש יחסי ידידות לאורך שנים. אך למעשה, אחרי 35 שנה בתחום כאן בנס ציונה,  אני יכול לומר זאת כמעט על כל המועמדים העתידיים לבחירות, מי יותר ומי פחות.  מכל מקום, נתתי לו במה נרחבת - כפי שאתן לכל מועמד אחר - בבוא העת ל"יריית הפתיחה" שלו.

תומר תדהר, נולד וגדל בגבעתיים,  בשנת 2009 עבר להתגורר בנס-ציונה. כיום בן 50, נשוי למילנה ואב למורי בן החמש וחצי ולוטן בן 2 וחצי, והם מתגוררים בשכונת ארגמן. תומר שימש במשך למעלה מעשר שנים ( 2007 – 2018 ) כעוזרו של ראש העיר המנוח יוסי שבו ז"ל ודובר העירייה.

(עוד על הרקע שלו- ראו בהמשך "כרטיס ביקור")

נפתח בפיל שבחדר... טוענים שבוקסר פיטר אותך ושאתה מונע מנקמה. האמנם?

ראשית אין בכוונתי לומר מילת ביקורת על בוקסר בנושא עזיבתי את העירייה. לכל ראש עיר שמורה הזכות למנות את הדובר או הדוברת שיש לו יחסי אמון כלפיו או כלפיה. לגבי המניעים שלי אני צועד בדרך שבה אני מאמין. זכיתי לעבוד לצדו של ראש העיר המוערך והאהוב יוסי שבו ז״ל  עד יומו האחרון במשרד. למדתי ממנו רבות ואחד הדברים שהוא תמיד נהג לומר בעיקר לתלמידים שביקרו בלשכתו: ״לאו דווקא הטוב ביותר מנצח אלא דווקא זה שמתמיד ונחוש יותר״. אתמיד בדרכי ובכוונתי לעבוד למען תושבי נס-ציונה, להיות קשוב לצרכיהם ולהביא לשיפור ניכר באיכות חייהם. אני נחוש להצעיד את נס-ציונה לעידן חדש.

אז מה המניע שלך? מה כן גרם לך לקבל את ההחלטה על התמודדות?

אתה מכיר אותי לא מעט שנים. אני אדם שפועל על פי הערכים שלו. מיומי הראשון בעולם הציבורי ראיתי עצמי כמשרת ציבור. במשך למעלה משני עשורים של תפקידים בעולם הציבורי, זכיתי לעבוד עם  אנשים מאוד איכותיים: פרופ׳ אלי פולק, ד״ר יובל שטייניץ והאחרון והמשמעותי ביותר יוסי שבו. כשחגגתי 50 ביוני האחרון הבנתי שאין לי ייעוד אחר בעולם, מלבד משרת ציבור. לשרת את תושבי נס-ציונה כראש עיר זו שליחות עבורי. הידיעה הברורה שזה הייעוד שלי בעולם, היא הסיבה היחידה להכרזתי על המועמדות.

מהו "כרטיס הביקור" שלך. מהו הנסיון והרקע שמכשירים אותך לדעתך לתפקיד ראש העיר נס-ציונה, מבלי שמילאת תפקיד ניהולי משמעותי בעבר?

בהשכלתי אני בעל שני תארים שניים – אחד במנהל עסקים והשני במשפטים ואני בעל תעודת הוראה.  עברתי מסלול ארוך ומרתק החל מיומי הראשון כסטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת בר-אילן בשנת 1994. לא רבים יודעים שהתקבלתי לפקולטה למתמטיקה ולמדעי המחשב עוד כשענף ההיי טק היה בחיתולים ובוגרי שנה שנייה הוחתמו על חוזים שמנים. אך אני נמשכתי לעולם הציבורי-פוליטי ופרשתי כעבור שנה מלימודי המחשבים לטובת מדעי המדינה. במהלך הלימודים שימשתי שנתיים כחבר מועצת אגודת הסטודנטים ובהתאחדות הארצית כרכז המחלקה הבינלאומית - עבדתי מול ארגוני סטודנטים יהודיים ולא יהודיים במשך שלוש שנים מדהימות. בהמשך נסעתי לבריסל לנהל את התאחדות הסטודנטים היהודית האירופאית, ארגנתי כנסים ופעילויות ברחבי יבשת אירופה למלחמה באנטישמיות ומניעת התבוללות. כשחזרתי לארץ ניהלתי עמותה ציבורית ״האגודה לזכות הציבור לדעת״, שעסקה בביקורת התקשורת בישראל. משם הגעתי לכנסת ישראל ושימשתי כעוזר פרלמנטרי של יו״ר ועדת החוץ והביטחון. לאחר מכן המשכתי להוראה ולימדתי במשך שלוש שנים - תנ״ך בחטיבת ביניים והיסטוריה לבגרות בתיכון. מהוראה הגעתי לנס-ציונה ובמשך 12 שנה זכיתי לעבוד עם יוסי שבו ז״ל, כעוזרו האישי וכדובר העירייה. ראיתי ביוסי שבו מנטור והנאמנות שלי כלפיו הייתה מוחלטת ולכן לא עזבתי אותו עד יומו האחרון בתפקיד. למדתי ממנו רבות על מנהיגות וקבלת החלטות.

במה אתה עוסק כיום? 

לאחר שנים ארוכות של עבודה בתפקידים בכירים במערכת הציבורית, יצאתי לעצמאות ופתחתי משרד שמעניק שירותי תקשורת, יחסי ציבור, תוכן שיווקי ודיגיטל. אני רואה ברכה בעמלי ומרגיש מצוין במגזר הפרטי.

אתה שב ומזכיר את יוסי שבו כמנטור שלך. תן דוגמה למשהו הכי משמעותי שלמדת ממנו?

התקלת אותי.. זכיתי ללמוד מהאיש המיוחד הזה, שהיה עתיר ניסיון, המון דברים. אבל יש משהו שממש מתחבר לארוע שהתקיים השבוע, חנוכת מבנה חדש לבית הספר התיכון ״שיבולים" לזרם החינוך האנטרופוסופי.  ליוסי ז"ל כמו לכל אדם סמכותי וחזק, היה לעיתים קושי להודות בטעויות. אבל, כשיוסי הכיר בטעותו הוא עשה זאת בלב שלם, עד הסוף ואפילו התנצל אם היה צורך. ולדוגמה שקשורה לארוע השבוע. בזמנו יוסי היה מאוד נגד זרם החינוך האנטרופוסופי וראה בו חינוך אליטיסטי לעשירים, משהו שעבורו כילד - עולה חדש שגדל במעברה -  היה פשוט דגל אדום. ואז חברת המועצה טלי חייט נכנסה לתמונה והצליחה לשכנע אותו ללמוד את הנושא לעומק. זה לא היה קל או פשוט, אך לבסוף הוא הלך עם הרעיון, בפרט כשהבין שעבור ההורים זה נון אישו אם לילדיהם יהיו פחות שעות בלימודי מתמטיקה ומדעים, או שסיכוייהם להתקבל ליחידה 8200 יהיו דווקא נמוכים יותר... ושבאמת מדובר בתפיסת עולם ודרך חיים. ואז, כשנוצרה אצל יוסי ההבנה הזאת, הוא עשה הכל על מנת להשיג להם הכרה ומבנה. יוסי אף הגדיל לעשות ויחד עם מנהל אגף הנכסים דרור מרגלית זכרם לברכה, פעלו נמרצות כדי להקצות להם שטח למבנה חדש ולגייס עבורו מימון. תהליך ארוך זה הסתיים השבוע בטקס חנוכת המבנה וצר היה לי לשמוע שלא יוסי ולא דרור הוזכרו בטקס. אבל לחוסר הפרגון הזה לצערי כבר התרגלנו בעידן הנוכחי.

האם ההכרזה לא באה מוקדם מדי? בכל זאת שנה ועשרה חודשים עד הבחירות?

בעולם הפוליטי שנתיים זה המון זמן, אך בתחושת הוואקום שנוצרה היה חשוב לי להציג לתושבי נס-ציונה אלטרנטיבה ראויה. כעת לאחר ההכרזה נותר לי מספיק זמן לעבוד על הניצחון.

מדוע בחרת בסלוגן "לנס ציונה מגיע יותר"?

אני בטוח שכל תושבת או תושב שחולפים על פני השלט וקוראים את המשפט מבינים היטב למה כוונתי. קשה להתעלם מתחושת האכזבה ששוררת בקרב קהלים רבים בנס-ציונה ובעיקר בקרב אלו שהצביעו לבוקסר וראו בו כמי שימשיך את העשייה של יוסי שבו ז"ל. זכורות לי מילותיו של יוסי שבו לפני שסיים את תפקידו וכך נהג לומר: "כל מי שיחליף אותי יצטרך לשמור על הקיים ובעיקר לא להרוס". אני כמו תושבי נס-ציונה רבים, צועד ברחובות העיר, מבקר בגינות הציבוריות ולא מאמין למראה עיניי. הפכנו מעיר שהייתה פנינת השפלה לעיר שבה ניכרת ההזנחה והלכלוך. לדעתי לא יעזור לבוקסר הטובים שביועצי התקשורת, האסטרטגים ואנשי יחסי הציבור– לא ניתן לשווק לתושבי נס-ציונה עיר בנסיגה מכל בחינה שהיא. מי שלא מביא הישגים ומצעיד את העיר לאחור אינו ראוי לקדנציה נוספת. נקודה.

איך אתה מתכוון לעמוד באתגר הכלכלי?

אנהל קמפיין חכם ואצליח להתמודד מול הכסף הגדול. אני מאמין כי אנשים הולכים לא אחרי כסף ולא אחרי כוח אלא אחרי רעיונות. הקבוצה שאגבש עד לבחירות תציג חזון חדש לנס-ציונה ותהיה מורכבת מאנשים איכותיים וערכיים. אני מאמין באמונה שלמה שהתושבים יתחברו למסרים שלנו. כי המוטו שלנו כלפי התושבים הוא אחד: ״אנחנו מחוברים לצרכים שלכם״.

מי אתה מעריך שיהיו המתחרים שלך? מה אתה חושב שמבדל אותך מהם?

אני מכבד כל אדם ולא מעוניין להתייחס למועמדים אחרים. בכל מקרה, אני מתחייב לנהל קמפיין נקי מהשמצות אישיות ולכן לא אגיד מילה רעה על יריביי. אני כן יכול לומר שאני מתמודד מהסיבות הנכונות. אני בגיל הנכון, מכיר היטב את המערכת המוניציפאלית, את עובדי העירייה ואת תחומי העשייה – בכל זאת ישבתי בכל ישיבות מועצת העיר ובכל ישיבות ההנהלה במשך למעלה מעשור שנים והייתי אמון על המעקב אחר ביצוע החלטות ראש העיר ויישום מדיניותו. אני נושא מטען ערכי שלא יסולא בפז. אני רואה בתפקיד ראש עיר שליחות גדולה ואני בא לשרת את תושבי נס-ציונה, להיות קשוב לצרכיהם, לשקף להם את העשייה העירונית ואת דרך קבלת ההחלטות, לאפשר לתושבים להשמיע ביקורת קשה ככל שתהיה וכמובן לשתף את התושבים בקבלת ההחלטות ובעשייה העירונית.

במידה ותראה שאתה לא מתרומם בסקרים האם תשקול להסיר מועמדות ולהצטרף למועמד מוביל?

חד משמעית לא. בהקשר הזה תרשה לי לצטט משפט חכם: ״מדי פעם מגיע יום שבו היכן שהוא, מתי שהוא, אתה חייב פשוט לתקוע את רגליך באדמה, לעמוד איתן ולהסביר מי אתה ובמה אתה מאמין". אני מחובר מאוד למסר שבמשפט הזה ומכאן תסיק לגבי כוונותיי העתידיות.

האם כבר החלת לבנות רשימה?

בעקבות קמפיין השילוט,  קיבלתי המון הודעות תמיכה מתושבים שחלקם אף מעוניינים להצטרף אליי בצורה אקטיבית, מתוך הכרה בחשיבות הצורך לשנות את הכיוון שאליו הולכת העיר בשנים האחרונות.

לגבי רשימה, יש עוד המון זמן עד למועד האחרון להגשת רשימת המועמדים, ואין לי שום כוונה להקדים את המאוחר. בכל מקרה, אני יכול להבטיח לך שהרשימה שארכיב תהיה מורכבת מאנשים שמחוברים לקהילה, אנשים ערכיים ובעלי יכולת נתינה לכלל. קבוצה שתהיה מחוברת לצרכים של העיר והתושבים. העיר נס-ציונה בשלה להנהגה חדשה, לפנים חדשות, ובעיקר לסגנון מנהיגותי חדש שדוגל בשיתופי פעולה, בהפריה הדדית ובשיווין מלא.

האם יש לך מסר מיוחד לתושבים?

יש לי מסר לתושבים וגם מסר נוסף לעובדי העירייה. לגבי התושבים, אני מרגיש את התסכול שלהם מהמצב הקיים. המסר שלי אליהם הוא אחד, אני רוצה שבעוד פחות משנתיים כשתגיעו לקלפי לבחור ראש עיר ורשימה למועצת העיר, תזכו לבחור את המועמד הראוי ביותר ואת הרשימה הראויה ביותר ולא תאלצו לבחור את הרע במיעוטו. לגבי עובדי העירייה, אני רוצה שידעו שעוד שנתיים בהתחלף השלטון, תחזור תחושת המשפחתיות, העבודה בצוות והמוטיבציה הגבוהה, שהיו נהוגות בתקופת כהונתו של יוסי שבו ז״ל.

ולסיום, מה החזון שלך לנס-ציונה?

בראש ובראשונה נושא הקהילה והקהילתיות. אני מאמין בקהילה כערך עליון.  ברשות מקומית תפקיד הרשות לטפח את הקהילות השונות ולתמוך בהן. שני ערכי יסוד נוספים בניהול עיר בעידן החדש הם שיתוף ציבור ושקיפות. לא כסיסמה אלא כסדר יום עבור עיריית נס-ציונה בהנהגתי. גם החינוך, התרבות והספורט העממי בהחלט יהיו חלק מהחזון שלי. כמי ששימש מורה בישראל אני מאמין שתפקידה של מערכת החינוך המקומית היא להנחיל ערכים של מצוינות ומימוש הפוטנציאל האישי כבר מגיל צעיר. אנשים שמממשים את הפוטנציאל שלהם הם אנשים מאושרים יותר, יצירתיים יותר והצלחתם ודאית יותר. אני רואה בחזוני את נס-ציונה הופכת לעיר סטארט-אפ שמעודדת חדשנות, יצירתיות ועשייה , משלב הרעיון ועד שלב היישום.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה