פרויקט "עוגן למשפחות כוחות המילואים" פועל בהצלחה בנס ציונה. הכירו את הנשים שמאחורי המיזם.

$(function(){setImageBanner('4c0321b0-b2b6-49da-8a52-f6edde40c31c','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

אף משפחה לא תישאר מאחור בנס ציונה: הכירו את פרויקט עוגן למשפחות כוחות המילואים שהוא למעשה מערך התנדבותי שמסייע למשפחות למשפחות בהן בן או בת הזוג התגייסו למילואים ולכוחות ההצלה. את המערך הזה הקימו בתוך יממה שלוש נשים מעוררות השראה, יעל יחיאלי, רחלי שורתי ורחל עזריה. בנס ציונה רשומות לפרויקט כבר עשרות משפחות

פרויקט "עוגן למשפחות כוחות המילואים" פועל בהצלחה בנס ציונה. הכירו את הנשים שמאחורי המיזם.

כולנו התעוררנו למציאות אחרת בשבת הארורה ההיא. רבים מתושבי העיר קיבלו צו שמונה ויצאו למלחמה, ואימהות רבות קיבלו "צו 8 שקוף". הצו הזה אינו מופיע בחוק ואינו כולל זכויות, הוא שוחק - ואין לו הכרה. לרוב משרתי המילואים יש בנות זוג שהן חלק מהמערכה בשטח, והן נלחמות להחזיק את השגרה בבית.

הכירו את הפרוייקט שמסייע למשפחות המגוייסים בנס ציונה 

פרטי
"עוגן למשפחות כוחות המילואים" הוא מערך התנדבותי שמסייע למשפחות בהן בן או בת הזוג התגייסו למילואים ולכוחות ההצלה. את המערך הזה הקימו בתוך יממה שלוש נשים מעוררות השראה, יעל יחיאלי, רחלי שורתי ורחל עזריה.

בנס ציונה יש כבר עשרות משפחות הרשומות ב"עוגן". רובן המכריע אימהות שבני הזוג בצו שמונה, כמעט לכולן ילדים בגילאי גן ובבית ספר יסודי, ומוטל עליהן עומס עצום להתמודד ולדאוג שהבית יתפקד כרגיל.

עוד באתר כוכבי העבר במשחק לזכרה של עמית מן ז"ל: פראמדיקית מד"א שנרצחה בקיבוץ בארי

נירית טופול ועינת סיטבון, שמרכזות את היוזמה בעיר, ממשיכות את השותפות ביניהן בפעילות התנדבותית, שהחלה במסגרת הקבוצה המקומית של מיזם 5050 לקידום שוויון מגדרי בבחירות המקומיות ובעמדות מפתח בעיר.

ב"עוגן" מתקיים גם שיתוף פעולה פורה עם ארגון "בונות אלטרנטיבה", שמובילות אלינור בריינר, אורלי ברעם, תאיר קרזי-פרסלר ותמר דנון, בעזרה הדדית, במציאת ציוד חסר ואיתור מתנדבות נוספות.

זו גם המשמרת שלנו לדאוג לשוויון מגדרי ביום שאחרי המלחמה. לכך שנשים ישתלבו במוקדי ההחלטות המרכזיים, בקבינט ובחמ"לים, ואז חלק מהמענה שנותן "העוגן" יהיה מובנה, וכמובן שדעותיהן וצרכיהן של נשים יילקחו בחשבון.

מיזם "העוגן" נועד לעזור בכל מה שצריך: מהדברים הכי קטנים, הסעות, סידורים קלים, קניות, מציאת ציוד חסר למסירה או להשאלה ועד תיקונים, יציאה עם הכלב ובעיקר עזרה עם הילדים. שיתוף פעולה מקסים שמתקיים כבר מהיום הראשון הוא עם יו"ר ויצו בנס ציונה, אתי דואניס, שהקימה את "סיירת סירים" - נשים שמבשלות עבור האימהות, כולל שינוע עד לבית. 15 נשים מקבלות ארוחות חמות שמקלות ומשמחות.

בזמן שהמדינה לא מכירה בהתמודדות של המשפחות שבבית ואין פיצויים על חלקן במערכה הזו. בעוגן דואגות שאף אחת לא תישאר מאחור, זו המשמרת שלנו לדאוג למשפחות שקיבלו צו 8, כי אין מישהו אחר שידאג להן.

עוד באתר מסילת הרכבת שתחבר את נס ציונה והשפלה לירושלים ומודיעין - העבודות יצאו לדרך.

רוצים להתנדב?. צריכים עזרה?. כך תוכלו לקחת חלק בעוגן של נס ציונה

בעוגן אפשר להתנדב גם אם יש לך רק שעה בשבוע, ונשמח לעוד כוחות בעיר. המערכה עוד ארוכה ואנחנו נרצה להיות בשביל המשפחות בנס ציונה העוגן עד סיום המלחמה.

מיזם "העוגן" בנס ציונה גם מוכר למעורבות אישית לתלמידי התיכון. להתנדבות אפשר ליצור קשר עם נירית 058-4548902 ועינת 054-6722720.

פרטי

מבין התגובות שהתקבלו מהאימהות:

"היי, רק רציתי לעדכן שזואי המקסימה הייתה אצלי ועזרה לי להחליף את כל הארון קיץ-חורף, למיין ולסדר בשקיות בגדים לתרומה. ממש מודה לכם, סוף סוף אוכל לשלוף בגדים מהארון אחרי חודש שאני כבר לובשת את אותם 2-3 סטים שהצלחתי לשלוף מהשקית".

"אני רוצה להודות לך על המיזם הנפלא של ארוחות לנשות המילואימניקים, מעבר לכך שהאוכל טעים מאד ומוריד מאד מהעומס היומיומי, העובדה שרואים אותנו מחממת מאד את הלב ועוזרת בתקופה זו שבה הכל מעורער וקשה יותר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה