צייד האוצרות בן ה13 מנס ציונה מכה שנית...

$(function(){setImageBanner('1a301fab-ce1e-48ac-8bff-750b07a0e4b2','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

על עומר שקולניק, בנה בן ה13 של חברת מ. העיר מאיה פז- שקולניק ותחביבו, כבר סיפרנו בעבר.בקרוב יחל את לימודיו בכיתה ח' בבית הספר 'בן גוריון' בעיר ועד כה התמקד בחיפושי האוצרות שלו, חמוש במגלה מתכות (!) באזור עין עיון קרא שליד בית חנן, בו לחמו במלחמת העולם הראשונה פרשים ניו זילנדים, בחיילי האימפריה העות'מאנית.

עתה הרחיב את אזור החיפושים גם לרמת הגולן וראו מה מצא שם, כפי שסיפר לכתב "ישראל היום" :

פרטי

עומר שקולניק נוהג לטייל בשדות קרב בזמנו הפנוי ולנסות לאתר פריטים היסטוריים • כשסייר בסמוך לבסיס שריון גילה את הפתח לבונקר ישן, ובתוכו בין היתר מפות ומסמכים מ-1973 • על בסיס הממצאים הוא סובר: מדובר במתחם שאליו הביאו פצועים

מאת: משה ויסטוך

מתוך"ישראל היום":

עבור מרבית האנשים, רמת הגולן היא יעד למסלולי טיול, לטבילה במעיינות הצוננים ולמנוחה בצימרים וביחידות הנופש. עבור עומר שקולניק בן ה-13, מדובר במקום פורה לתחביב הגדול ביותר שלו – מציאת פריטים היסטוריים, כפי שמצא השבוע בבונקר סורי ישן.

"מאז שאני זוכר את עצמי יש לי תחביב גדול של אספנות עתיקות", הוא אומר, "בשנים האחרונות זה התפתח לכיוון של אספנות פריטים צבאיים". בגיל 10 הוא קיבל במתנה גלאי מתכות ומאז הוא תר אחר מקומות חדשים, לרוב שדות קרב היסטוריים, בחיפוש אחר ממצאים אשר ישפכו מעט אור על ההיסטוריה.

אחד המסמכים שנמצאו, צילום: עומר שקולניק

כיתוב בערבית בתוך הבונקר, צילום: עומר שקולניק

"אני גר קרוב לשדה קרב ולפעמים יוצא לשם עם אבא או חברים כדי לחפש ממצאים מעניינים. עד היום מצאתי כפתורים של חיילים בריטיים ובעיקר תחמושת ישנה. את הדברים שאני מוצא אני שומר, מעלה לרשת ועל הדרך חושף את ההיסטוריה ולומד עליה בעצמי. גם כשאנחנו טסים לחו"ל אני מכין מראש מפה ומסמן כל מיני מקומות ללכת אליהם ולחפש ממצאים מעניינים".

בשבוע שעבר יצאו עומר ובני משפחתו לחופשה משפחתית בצפון רמת הגולן וגם הפעם הוא הכין יעדי החיפוש והמחקר שלו מראש. "במהלך ההכנות לטיול מצאתי נקודה, סמוך לבסיס רוויה של השריון באזור רמת טראמפ, שתוארה כבונקר סורי. טיילנו במקום ובסוף התחלנו לחפש את הבונקר. תחילה לא מצאנו אותו אבל זה נפוץ מכיוון שלפעמים יש פתחים קטנים ונסתרים שרק דרכם ניתן להיכנס לבונקר".

שאריות מדים עם כתמי דם, צילום: עומר שקולניק

גם הפעם הוא גילה במקרה פתח קטן שהיווה צוהר למתחם מלא בפריטים צבאיים. "בפנים היו הרבה מאוד דברים. ממש קפסולת זמן. מצאנו שריד של כובע, חתיכות מדים עם כתמי דם, סכיני גילוח, בקבוקים והרבה מאוד מסמכים שאחד מהם היה מתוארך לשנת 1973".

עומר שמר את המסמכים והחל במלאכת התרגום באמצעות גולשים ברשת ובני משפחה דוברי השפה הערבית, "מהתרגום הבנו שככל הנראה מדובר במסמך שכתב רופא סורי ובו רשימה ארוכה של תרופות שהוא ביקש שהצבא הסורי יספק למוצב". להערכתו, ככל הנראה מדובר במוצב שבו ריכזו את הפצועים הסורים וטיפלו בהם.

"חקר וחיפוש במקום הם שני הדברים שהכי מעניינים ומרגשים אותי", הוא אומר, "אני קורא ומתעניין בהיסטוריה ויש לי בחדר ספריה ענקית בעלת יותר ממאתיים ספרי היסטוריה. קשה להפוך תחביב למקצוע אבל אני רוצה להיות היסטוריון. מקווה שאצליח".

ראו סירטון מהמקום:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה