ראש בראש: איזה קולות שווים 2 כל אחד... המתמטיקה שמאחרי הבחירות היום, פ ר ש נ ו ת !

$(function(){setImageBanner('787e5126-30c0-48c2-8112-af5b24179073','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,51148,'Image','');})

בואו נעזוב לרגע את ההבטחות, ההצהרות וההשמצות של הדקה ה-90 ונתמקד בגורם המדיד, לכאורה...  מה עדיף ולמי, אחוז הצבעה גבוה או נמוך?  מי וכמה הם "הקולות הצפים" שיכריעו לכאורה.  כמה קולות "שוות" המלצות המתמודדים שבעצמם נותרו מאחור ושל הסיעות האחרות . והשאלות שאולי שאלתם את עצמכם, בהנחה שתוצאת הבחירות הצפויות היום אכן מעסיקה אתכם.

אבי בן דוד מפרשן ומנסה לתת תשובות, אך צריך לזכור שפוליטיקה זה לא רק מתמטיקה.. אלא גם יצרים, רגשות עזים ו... מ ז ל !

לכתבה המעודכנת תוצאות הבחירות בנס ציונה סיבוב שני - שמואל בוקסר ניצח את תומר תדהר

ארכיון

$(function(){})

ראש בראש: איזה קולות שווים 2 כל אחד...

המתמטיקה שמאחרי הבחירות היום, פ ר ש נ ו ת !

 חלוקת הקולות בסיבוב ראשון- הסיעות שנכנסו למ. העיר

פרטי

שאלת המפתח הינה אחוז ההצבעה. זה יירד ללא ספק, כי אין זה יום שבתון ומשך ההצבעה קצר הרבה יותר (החל מ13.00) וכן מפני שחלק מהבוחרים אולי איבדו בינתיים עניין, לאחר שמועמדיהם הפסידו, למרות ההמלצות בהן הם יצאו ונרחיב בנושא.

 לדעתי אחוז הצבעה גבוה יפעל לטובת בוקסר. (4994)  מאחר ואני מניח כי תומכיו בסיבוב הראשון שהינם כאלף וחמש מאות יותר משל תדהר (3436)  לא שינו דעה לפתע.. ועליו רק לוודא הגעתם לקלפי ולהמריץ תומכים פוטנציאליים שלא טרחו להצביע. בעוד תומכי תדהר המקוריים, די מיצו את כוחם בסיבוב הראשון והגיעו כולם כמעט לקלפי, מאחר והונעו בעיקר מהתלהבות מ"החדש" או רגש "אנטי" חזק שהינו מעורר מוטיבציה חזק בהרבה מה"פרו".

לכן לפי הגיון זה חייב תדהר בראש ובראשונה  לוודא מעבר המוני אליו  של תומכי נאור ירושלמי      ( 3086) וכמובן למנוע עריקה או אי הצבעה, של תומכים מסיעות אחרות שלא התמודדו לראשות העיר ובחרו בו בשעתו.

וכאן באה השאלה האם תומכי כל האחרים מגובשים, יפעלו לפי ההמלצות, או שחלק ניכר מהם הינם "קולות צפים".

נפתח בתומכי ירושלמי. שאלת המפתח הינה האם הם מגובשים ויפעלו ע"פ ההנחיות, באותה מידה שיעשו זאת תומכי "לב",(2926)  אשר הצביעו ברובם, למיטב ידיעתי, בעד תדהר בסיבוב הראשון ולכן כל קול של אותם תומכי תדהר לשעבר מ"לב" שווה מבחינת בוקסר 2  וכל מי שיישאר בבית מביניהם 1- לתדהר.

אני מהמר על משקל משוקלל רב יותר משמעותית של תומכי "לב". אם כי ובהגדרה, אני נותן כמובן משקל רב גם ליכולת ההכרעה האישית שלכם, הבוחרים...

נעבור לממליצים האחרים. ובכן: גלית אבינועם ( 1247) לא המליצה על איש, אך ממשיכה להתבטא נגד בוקסר. ולהבנתי אך בסיס הכוח שלה הינו "אנטי בוקסר". וממילא יביא קולות חדשים לתדהר. באשר לש"ס, (1547) כאן ברור לחלוטין שהם תמכו בבוקסר בסיבוב ראשון ועדיין מעדיפים אותו. וחשוב לציין כי קהל התומכים שלהם נחשב ל"ממושמע" בדרך כלל.

 לוגסי תומך כזכור בבוקסר.  1307 בוחריו נחשבים למגובשים ומחויבים לו ולכן מרביתם יתמכו בבוקסר.  לגבי יגודה (626 ) התומך אף הוא בבוקסר, הרי שגם תומכיו מגובשים סביבו ולכן יעברו ברובם לבוקסר, אך יש לנכות את אותם שהביאה ל"שידוך" פנינה זיו, שתומכת בתדהר.  כמה הם? תלוי את מי מביניהם שואלים...

באשר לאלי לוי ועוצמה יהודית(754) , הם בהחלט כועסים על בוקסר ולכן תמכו בתדהר רוב רובם. כך שגם כל קול שלהם לבוקסר שווה מבחינתו 2 וכל מי שיישאר בבית 1- לתדהר . ואילו מצביעי "הליכוד"(528) לדעתי לא ישנו הצבעתם והם ממילא נספרים כבר בין תומכי שני הצדדים בסיבוב ראשון..

גם  לשאלת היכולת הארגונית תהיה השפעה רבה. כי כל צד יצטרך למצות לחלוטין את מאגר תומכיו המזוהים ככאלו ו"להביאם באוזניים" לקלפי.. כאן תהיה לבוקסר עדיפות מסויימת בהמרצה, מכיוון שמאגר תומכיו המקורי מתבסס על אוכלוסיה מבוגרת יותר ברובה ולכן גם זמינה ברובה כבר משעות הצהריים. 

ארכיון

שני המתחרים ושני הסגנים המיועדים שהצטרפו אליהם. האם יספקו את הסחורה? ומי יותר?...

בשורה התחתונה:

מבחינה מספרית גרידא, לבוקסר נתוני פתיחה טובים יותר. אך אחרי כל המתמטיקה, בסוף צריך גם  עבודה ארגונית יעילה, המרצת והנעת בוחרים וקצת  מ ז ל  !

ושתהיה לכם בחירה נעימה עם כמה שפחות תורים בקלפיות....

ניפגש מחר עם התוצאות... והקואליציוה המסתמנת.

--------------

קיראו כתבות נוספות בנושא הבחירות: 

המילה האחרונה.. של שני המועמדים, אליכם הבוחרים.

הבחירות- מתי, היכן ואיך

 

   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה