התרגיל המוזר שמסתתר מאחרי "הגדלת ההטבות פי 15 לחיילי המילואים" עליה נתבשרנו היום

$(function(){})

אין ויכוח שהרעיון נכון ומתבקש. אבל, את עיקר ההנחות הנוספות בארנונה וקייטנות - תמממנה מסתבר הרשויות המקומיות, כמה נוח... וחברת החשמל, שזה לבסוף- אנחנו.
וכמה תוסיף הממשלה, מתקציבה, 16 מליון ש"ח ובסה"כ תשקיע בנושא 32 מליון ש"ח. אבל מתפארת כאילו "הגדלנו פי 15 את הסיוע למילואימניקים לעומת "הממשלות הקודמות"
אבל מה זה רווחת ועידוד המילואימניקים אל מול "24 מיליון שקל עבור מרכזים להעמקת החינוך" במשרד המורשת?
וגם, הצעת ייעול שלי: במקום כל הבבל"ת, תנו גם למילואימניקים לוחמים ומשפחותיהם הנושאות עימם בעול "נופש מבצעי".

בני גנץ בימיו כרמטכ"ל מבקר חיילי מילואים. צילום: דו"צ

מתוך הידיעה היום:

במשרד הביטחון ובצה"ל הבינו כי יש לשפר בצורה ניכרת את התגמול וההוקרה לאנשי המילואים, אלה שמוגדרים בשירות פעיל, ולכן גבשו תוכנית הטבות שנאמדת בסכום של 200 מיליון שקלים, פי 15 מהתקציב היום, שנאמד בסכום של 14 מיליון שקל בשנה. במסגרת התקציב, יגדל שיעור ההנחה בארנונה מ-5% ל-15% עבור כל משרתי המילואים הפעילים. בנוסף, ינתנו 10% הנחה בתשלום חשבון החשמל. עבור המשרתים שיבצעו חמישה ימי מילואים ומעלה בחודשים יולי-אוגוסט, תוענק הנחה של 1,500 שקלים למשפחה עם ילדים עד גיל 16 לטובת סבסוד קייטנות. (הנחה, הבנתם? ולמי משלמים על קייטנה?..) 

ראש האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון אייל הנס אמר כי גם מועדון "בהצדעה" שהוקם ב-2010 יעבור שינוי: "עכשיו נוכל לתת יותר תמיכה לפעילויות והשירותים שניתן. אנחנו נגדל מ-16 מיליון שקלים ל-32 מיליון שקלים בהטבות, המועדון יעבור מהפכה". יצויין כי משנת 2010 לא נרשמו תוספות לתקציב "בהצדעה".

ובכן, כמה טוב לדעת שהממשלה דואגת למילואימניקים המסורים. אבל למה על חשבון כלל הציבור?

וזה בתקציב שבו יש מקורות מימון ל "24 מיליון שקל עבור מרכזים להעמקת החינוך" במשרד המורשת" וגם 30 מליון למימון "כנס מנהיגות קהילות יהודיות מהתפוצות , אירועים לציון י"ט בכסלו וג' באלול, תרבות יהודית מותאמת לאורח החיים הדתי, ופרויקטים משותפים עם רשתות חינוך, פעילות זיכרון לרבני הציונות הדתית". 

ועדיין לא נגעתי בכספים ה"כבדים" שנוספו לתקציב, אותם כל המיליארדים. כי שם הנושאים בחלקם מוצדקים/ מורכבים 

איך באמת מסייעים למילואימניקים לוחמים?

כמי ששירת 23 שנה במילואים, תמיד הרחק מהבית שלא להזכיר מלחמה קטנה ... אני טוען שבמקום למחוא כפיים ולתת כרטיסי הטבות והנחות שלא מועילות/נחוצות לכולם באותה מידה, יש לסייע בעיקר למילואימניקים עם ילדים מתחת לגיל 14. אלו שעל משפחתם מוטל בתקופת המילואים לא רק עול נפשי כבד, אלא גם עול כלכלי נוסף ובעיקר טכני. (יותר "בייבי סיטר" והסעות ילדים, היעדר עזרה בבית ובתחזוקתו וכו') וכאשר בן/בת הזוג עצמאי- הדבר מתבטא אף בירידה בהכנסותיו.

אז מה לעשות?

כשם שקציני הקבע הלוחמים נהנים ובצדק מ"נופש מבצעי" במלונות מובחרים בארץ, תנו זאת גם לאנשי המילואים הלוחמים ומשפחותיהם . תבנו איזשהו מפתח ניקוד, נניח יום מול 10 ימים כך שמי שצבר 30 יום מילואים בשטח, ייהנה עם משפחתו 3 ימים לפחות בנופש, לבחירתו.

ובהזדמנות זו גם תעודדו את תיירות הפנים...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה