מדוע אצא מחר להפגין נגד "הרפורמה" ? מסביר הליכודניק מילדות, תומר תדהר.

$(function(){})

תומר תדהר, לשעבר מפעילי הליכוד ועוזרו של השר שטייניץ (בתמונה בנישואיו), החליט לרדת מהגדר ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית.
אומר: כמעט תמיד הצבעתי בקלפי מח"ל. האמנתי בדרך הליכוד, בדרך של ממלכתיות, בדרך של אחדות, בדרך המתונה.
אך כיום אני נחרד מהמצב אליו נקלענו. אני מתבונן באנשים שמפגינים ברחוב ויצמן ואני רואה שכנים, חברים ותושבים מרחבי נס-ציונה. אותם מכנה הממשלה אנרכיסטיים?

פרטי

טור דעה אישי – תומר תדהר נס ציונה

תומר תדהר, לשעבר דובר העיריה בימי יוסי שבו ז"ל, ועוד הרבה קודם לכן מצעירי הליכוד הפעלתניים ועוזרו של השר שטייניץ (בתמונה בנישואיו) וכיום מורה לאזרחות, החליט "לרדת מהגדר" ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית.

ובטור דעה ששלח לנו, הוא מנמק: 

מדוע אצא מחר להפגין נגד "הרפורמה" ? מסביר הליכודניק מילדות, תומר תדהר.

כמעט בכל שנותיי הבוגרים הצבעתי בקלפי מח"ל. האמנתי בדרך הליכוד, בדרך של ממלכתיות, בדרך של אחדות, בדרך המתונה.

אך כיום אני נחרד מהמצב אליו נקלענו. אני מתבונן באנשים שמפגינים ברחוב ויצמן ואני רואה שכנים, חברים ותושבים מרחבי נס-ציונה. אותם מכנה הממשלה אנרכיסטיים?

איך קרה הדבר שאזרחים נורמטיביים, המצייתים לחוק, מלח הארץ הפכו בעיני נציגים בשלטון לשוליים קיצוניים?

אני מלמד כיום אזרחות בתיכון ויש לי תלמידים עולים חדשים, מאוקראינה ומרוסיה, לא מהמדינות המאוד דמוקרטיות. חלקם שואלים אותי בדאגה על ההפגנות ועל החקיקה בכנסת, שבבוא היום עלולה לפגוע גם בהם.

אני מלמד אותם את עקרונות הדמוקרטיה וישנם שני עקרונות המופרים כיום ברגל גסה. הראשון, הוא עיקרון הגבלת השלטון - שמטרתו למנוע ניצול לרעה של הכוח השלטוני.

תחשבו על זה, רשויות השלטון ובעיקר הרשות המבצעת מרכזות אצלן עוצמה רבה: שליטה על משאבים כלכליים, שליטה על משאבים אנושיים, שליטה על מקורות מידע ושליטה על מנגנוני אכיפה.

רק מערכת משפט יציבה ועצמאית בכוחה להגביל את הכוח השלטוני ולרסן אותו. ואנו בהחלט זקוקים לרשות שופטת שתמשיך לפקח על השלטון ולבקר אותו. קוראים לזה ביקורת שיפוטית.

עיקרון נוסף שנרמס ברגל גסה זהו עיקרון ההסכמיות. על מנת להבטיח תרבות פוליטית דמוקרטית במדינת ישראל, יש להגיע להסכמה בסיסית רחבה בטח ובטח על כללי המשחק הפוליטיים.

בימים אלה הממשלה וגם הכנסת מנסות לשנות את כללי המשחק, באמצעות חקיקה חד צדדית וללא קונצנזוס.

האם זה נשמע לכם הגיוני, שהכנסת והממשלה מנסות לקדם חקיקה שמטרתה אך ורק לחזק את כוחן? מה עם האזרח הפשוט? מה עם קבוצות המיעוט? מי ידאג ויגן עליהן? נכון, רק בית משפט עליון עצמאי יבטיח שזכויות האזרח וזכויות המיעוטים לא תפגענה על ידי השרירותיות של רשויות השלטון.

לכן אני מחזק את ידי המפגינים, שותף לדאגתם הכנה, וקורא לממשלה ולכנסת לעצור את הדהירה לעבר חקיקה שעלולה לפלג ולקרוע את העם.

בל נשכח - כוחנו באחדותנו. אין ולא תהיה לנו זכות קיום במזרח התיכון, אם חלילה נהיה מפולגים. השינויים הרדיקאליים שהממשלה מנסה לקדם עלולים להרוס את הבית שלנו ולסכן את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, עצמאית, יציבה וחזקה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה