נמר לוי יוצא למתקפה וקובע: מדינה שלמה נדרשת לשלם את המחיר של קהילה קטנה.

$(function(){setImageBanner('36af2f7f-dfab-45d3-b847-086937ea18d6','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

אני מתחיל להבין את השמאל ה״שונא חרדים״ או לפחות זה ״שלא מת עליהם״. אני טוען שהם פשוט ראו את הדברים לפני. אני הייתי עסוק בשמאל ושכחתי להביט הצידה, לסיבה שהם כותבים את מה שהם כותבים. ולא, אני עדיין לא ״שונא״ אבל הדרך לשם היא מדרון חלקלק כשהם, החרדים, אחראים על חומרי השימון !

ראו בתמונה עלון של "הפלג הירושלמי" הקורא להפרת חוק !

פיסבוק

ה״כולנו״ המעודכן. והפעם ״כולנו חרדים!״

״כולנו גלעד״, ״כולנו סלומון טקה״ שאת זה אף פעם לא הבנתי. אבל הפער בין ה״כולנו״ ההם ל״כולנו״ החדש הוא שהכולנו החדש הוא לא בחירה אם כי אילוץ. ואז אולי, רק אולי, ה״כולנו״ המעודכן יהיה בעוכריהם. שכן, לא נכון לאלץ מדינה שלמה לשלם את המחיר של קהילה קטנה.

״שונא משניאים״

לא. אני לא שונא חרדים, רחוק מכך. במשפחתי יש חרדים לתפארת. שקועים בתפילות וכרגע ״נהנים״ מחל״ת. כלומר: עובדים למחייתם. אך זו הפעם הראשונה בחיי שאני חש שהנציגים של הקדוש ברוך הוא תוקעים לי נונצ׳קו באף. ולא, לא רק הם אשמים, גם המשטרה וההם שעומדים בראשות הממשלה. כן, אני מתכוון לרבנים הגדולים - גדולי הדור שסידרו לנו חגים (וחיים בכלל) עצורים כאסורים.

שנים שאני טוען שמתקפות השמאל נגד החרדים הם תוצאה של שינאה נטו, משהו שינקו מהבית. תמיד שילבתי את שינאת החרדים בשינאת היהדות ומשם הדרך קצרה לפירושים מפליגים כמו ״שינאת ישראל״, ״שינאת יהודים״ (יש גם כאלה, מעט מאוד). אבל אני איש ימין טהור, אדם מאמין, אוהב את מורשתינו וכל זה למרות שאני חילוני גמור, מתחיל להבין את השמאל ה״שונא חרדים״ או לפחות זה ״שלא מת עליהם״. אני טוען שהם פשוט ראו את הדברים לפני. אני הייתי עסוק בשמאל ושכחתי להביט הצידה, לסיבה שהם כותבים את מה שהם כותבים. ולא, אני עדיין לא ״שונא״ אבל הדרך לשם היא מדרון חלקלק שהם, החרדים, אחראים על חומרי השימון.


תלמדו יידיש!!!

זה היה מיידי, המעבר בין רחמים על אוכלוסיה שהיא חלק ממני, אחי ואחיותי לתיעוב מוחלט כאילו מדובר בזרים. כל כך מיידי שהמאמר הזה נכתב במהירות כזו שטרם הכרתי. נקודת המפנה הזו נולדה כשראיתי משטרה נואשת, כבולה וחבולה מול קהילה סגורה ומסוגרת, ברובה המוחלט אנטי ציונית, שעדיין יידיש היא השפה היחידה שעושה להם הבנה. ולנו, לנו אין הכרות עם השפה הזו מלבד הידיעה שהיא קיימת.
והסיפור במהירות: ניידת משטרה משודרגת במגפון מבקשת מחסיד דובר יידיש להכריז על ציות להנחיות שלבסוף, ישמרו על בריאותם. ה״מודיע״ החסיד החליט לבקש מהאזרחים לעשות הצגה לכמה דקות, ולאחר שילכו השוטרים, יחזרו לסורם ויתקהלו שוב. אז כן, הם, החרדים שם, ניצלו את זה בשביל להתל בשוטרים ולנצל אותם. אבל הם לא הבינו שמה שנעשה שם, תהיה נקודת מפנה להרבה אנשים שראו בהם חלק מאיתנו. הם לא הפכו את הקערה על פיה, הם זרקו אותה מצוק גבוה לתוך לבה רותחת. מה שהם עשו בעצם זו בגידה מוסרית מובהקת בכולנו.


״יש לכם גב, אל חשש!״

יושב באולפן החדשות איש משטרה, קצין מדופלם עמוס דרגות ומולו חסיד שאומר לו במפורש שהוא והקהילה שלו הולכים לשים קצוץ על ההנחיות. מאחוריו סוכת ענק שהיא אחת מכמה עשרות שהולכות לשרת אותם בסעודת ההדבקה ההמונית שהם מתכננים. וזה הקצין, מפותל ומבולבל, זורק באוויר איומים כמו ״קנסות״ ו״פינוי הסועדים״. אין לי מושג כיצד הקצין המבריק לא הוציא הודעה בקשר במהלך השידור, הקוראת לניידת הראשונה שבקרבת המרואיין, לעצור אותו בחשד לקריאה למרד, ומשם צוות של שוטרים חמושים בג׳בקות (פלייאר פטנט - למי שלא מכיר) וטנדר שיפרקו את סוכות הענק הללו שברור שיהיו שם יותר מעשרים מתפללים ״צדיקים״. למה? מאוד פשוט. יש ״צו 8״ ויש ״צו 16״. דהיינו, שישה עשר מושבים שמפרידים בין פעולה מיידית של המשטרה לבין איפוק שמסדר לנו סגר אחר סגר. ומה לעשות, 16 זה יותר מ-8. והממשלה הזו צריכה את היותר הזה. אז ״צו 8״ זה לנו, ו-״צו 16״ זה לממשלה.

״צריך רק תמונה אחת להסברה״
ההישג הבולט במלחמת ההסברה של החרדים מול המצב היא תמונת הכותל הריק לפני יום הכיפורים. משתמשים בה פוליטיקאים תומכי שמונת המושבים,  אבל היי, כניסה אחת, עמוסה בכוחות ביטחון, ניתנת לשליטה מוחלטת וכל מצלמות ערוצי החדשות מכוונות לשם. אפשר להאשים חרדים בהרבה מאוד האשמות, חלקן מוצדקות (כמו זו) וחלקן לא. אבל לא ניתן להאשים אותם בטיפשות. התמונה הזו שימשה ככלי עבורם. הם ידעו שזו התמונה שתוכיח שהם בסדר. וכאשר כולם יביטו לכותל, הם ימלאו בתי כנסת סגורים וממוזגים וידביקו אחד את השני בגאווה. תמונת ״ניצחון״ כבר יש להם, והם גם יודעים שהדיוטות ישתמשו בה עבורם. ומה צריך יותר מאשר תמונה אחת בשביל להוכיח טענה להדיוט שלא מבין שעבדו עליו?

שורה תחתונה

על ״כולנו גלעד״ היה אחראי החמאס שחטף אותו, על ״כולנו חרדים״ אחראית הממשלה שחטפה אותנו, שמה אותנו במקום הזה שכולנו סגורים רק בשביל לא להעליב את שישה עשר המושבים הפוליטים שלהם. חלק מאיתנו קלטו שפשוט הפוליטיקה ניצחה אותנו, סגרה אותנו, לקחה לנו את הכלכלה, בריאות הנפש ושמחת החיים. והכל בשביל מה? בשביל תפילות? אז הנה הצליחו, כולנו חרדים ואין לנו אלא להתפלל.

אגיע לעוד אוכלוסיות, לכן תמתינו עם התגובות שמאשימות אותי במשהו. אבל זה כבר בפרק הבא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה