קריאה לאלימות היא אלימות ! מאת נאור ירושלמי, סגן ראש העיר נס ציונה

$(function(){})

אומר: בהיעדר תגובה נחרצת האלימות עלולה רק להמשיך ולהתגבר ! ואני חושש שמדובר ממש בקבוצה מאורגנת שאוספת מידע על מפגינים, רוכשת ציוד (מדבקות, שלטים, תרסיסי צבע) ומוציאה לפועל את התכניות באישון לילה.
קובע: תגובתם של נשיא המדינה וראש העיר מבורכת. בעת הזאת חובה על אנשי ציבור להשמיע את קולם ולא לחשוש. אי אפשר להסתפק בפחות מגינוי נחרץ וחד משמעי של אלימות ואיומים על אנשים, רק בגלל דעותיהם הפוליטיות. המנהיגות העירונית צריכה לפעול יחד להרגעת הרוחות ולהחזרת תחושת הביטחון של כלל התושבים בעיר".

פרטי

בתמונה: נאור נושא דברים בטקס הדלקת "נר החרות" בהפגנה בחמישי האחרון.

"אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל". כך אמר ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בנאומו האחרון, רק כמה דקות לפני שנרצח בידי מתנקש יהודי שהתנגד לדרכו הפוליטית.

אני מרשה לעצמי להוסיף על דבריו של רבין ז"ל, שאלימות פוליטית היא גם לא דרכה של נס ציונה. בעיר השלווה והאהובה שלנו חיים אנשים שמחזיקים בכל שלל הדעות והגוונים של הפוליטיקה הישראלית.

דוגמה מובהקת למגוון הזה היא העובדה, שמזה כ-30 שנה עומדים בראש העיריה ראשי עיר ממפלגת הליכוד, בעוד תוצאות הבחירות לכנסת נותנות פעם אחר פעם יתרון גדול למפלגות המרכז והשמאל. גם בקואליציה העירונית יושבים יחד, כבר עשרות שנים, חברי מועצה מכל הצדדים הפוליטיים הארציים.

אני מגנה בחריפות את ציור סיסמאות ההסתה הלילה ברחבי העיר. בעיני מדובר בעליית מדרגה מסוכנת נוספת במאמץ מתמשך, שנועדה להפחיד ולהרתיע את משתתפי הפגנות המחאה נגד השחיתות השלטונית.

תגובתם של נשיא המדינה וראש העיר מבורכת. בעת הזאת חובה על אנשי ציבור להשמיע את קולם ולא לחשוש. אי אפשר להסתפק בפחות מגינוי נחרץ וחד משמעי של אלימות ואיומים על אנשים, רק בגלל דעותיהם הפוליטיות. המנהיגות העירונית צריכה לפעול יחד להרגעת הרוחות ולהחזרת תחושת הביטחון של כלל התושבים בעיר". אחת האפשרויות היא לאמץ יוזמות של ראשי ערים אחרים בארץ, וליזום תכנית חינוכית שתעסוק בסובלנות והכלה בכל מוסדות החינוך בעיר. 

באי ההפגנות כבר "התרגלו" לקללות שמוטחות בהם, שאי אפשר להעלותן על הכתב. בשלב כלשהו הוצמדו לקללות האלה גם שמות של מפגינים ספציפיים, להפחדה. בהמשך, מזה כמה שבועות קיימת תופעה של הדבקת מדבקות הסתה על תמרורים ושלטים ברחבי העיר. בשבוע שעבר ההסתה עלתה מדרגה נוספת, בדמותם של שלטי נאצה שהודבקו על דלתות בתיהם של פעילים ומפגינים. הגרפיטי הנורא מהלילה האחרון הוא בגדר שלב חדש ומסוכן בהסתה נגד תושבים בגלל דעותיהם הפוליטיות.

המשטרה כמובן כבר חוקרת את המקרים האלה, אבל החשש הוא שמדובר ממש בקבוצה מאורגנת שאוספת מידע על מפגינים, רוכשת ציוד (מדבקות, שלטים, תרסיסי צבע) ומוציאה לפועל את התכניות באישון לילה. אם זה אכן המצב, אזי לא מדובר על "מדרון חלקלק" שעלול להוביל לאלימות, כי אנחנו כבר בעיצומה של ההתדרדרות לעבר התחתית האלימה והמסוכנת.

על כוחות הביטחון לפעול במהירות, לאסוף את סרטי הצילום ממצלמות השיטור העירוני וגם ממצלמות פרטיות בשטח, כדי לאתר האנשים שאחראים למעשה ולמצות איתם את הדין. בהיעדר תגובה נחרצת האלימות עלולה רק להמשיך ולהתגבר.

נשיא המדינה מגיב לריסוס הכתובות בנס ציונה - לחצו כאן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה