אלפי פקעות של כלניות נשתלו השבוע בנס ציונה, על ידי ילדי העיר, במחווה ליישובי הדרום .

$(function(){})

במחווה לדרום אדום, מפגן תמיכה והזדהות עם תושבי הדרום. במסגרת שתילות ט"ו בשבט, נשתלו ברחבי העיר אלפי פקעות של כלניות, לצד פרחי עונה ועשרות עצים חדשים.

דוברות עיריית נס ציונה

השנה, חג ט"ו בשבט מצוין בימי מלחמה. למרות הימים המתוחים והעצובים ומזג האוויר הגשום השבוע, בנס ציונה לא וויתרו על השתילות המסמלות את החיבור לאדמה, ההתחדשות והצמיחה.

גני הילדים קיבלו השבוע ממחלקת גנים ונוף בעיריית נס ציונה פקעות של כלניות. תהליך השתילה נכנס כחלק מתהליך לימודי הסביבה, קיימות ותהליכי שימור וצמיחה המתקיימים בגנים. הילדים הטמינו פקעות, שתלו שתילים והנביטו זרעים, כל גן על פי שאלת החקר אשר עלתה מקרב הילדים. הפקעות הושרו, האדניות מולאו באדמה וילדי הגנים הטמינו בשמחה. עכשיו נותר להם רק לעקוב במתרחש וללוות את התהליך, לתעד בצילום וציור לצד ציפייה והתרגשות.

ילדי בתי הספר וחניכי תנועות הנוער יצאו במהלך השבוע לשתילות במוקדים שונים בעיר: בניהם טרסת הנפת הדגל, חורשת עמק השושנים והחלקה החדשה בצומת עמק השושנים רבין. הילדות והילדים, הנערות והנערים קיבלו מאגף שפ"ע פקעות של כלניות ובנוסף שתילים רב שנתיים ועצי פרי- ושתלו אותם בגומות שהוכנו מראש על ידי צוותי הגינון של עיריית נס ציונה. תהליך השתילה בבתי הספר לווה אף הוא בהסברים על אופן השתילה, תהליך הנביטה של הכלניות ועל המחווה הנס ציונית השנה, ליישובי הדרום. הילדים יצאו באופן מאורגן מבתי הספר, וביצעו את השתילות במוקדים שיועדו והוכנו לכך מראש.

גם גמלאי העיר: חברי מרכז היום לקשיש והמועדונים יהונתן וקריית התרבות יצאו באופן מאורגן לשתול פקעות של כלניות, פרחי עונה ועצים חדשים במסגרת שתילות ט"ו בשבט. הגמלאים פגשו את הנערות והנערים ויחד, במפגש בין דורי מרגש, ביצעו את השתילות יחד.

עוד במסגרת שתילות ט"ו בשבט, ביצעו עובדי הגינון שתילות במוקדים שונים בעיר, ושתלו לצד הפרחים גם עשרות עצי פרי ונוי.

2

שמואל בוקסר, ראש העיר: "הלב שלנו עם תושבי הנגב המערבי. כמעשה קטן וסמלי של חיבור ואחווה עם יישובי הדרום, שתלנו השבוע כלניות ברחבי העיר. הלוואי ופריחתן הקרבה של הכלניות בנגב המערבי, בנס ציונה ובכל פינה בארץ, יסמלו את הגשמת משאלת הלב של כולנו"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה