בית יד לבנים בנס ציונה אירח כנס טבע עירוני בהשתתפות עשרות פעילי סביבה

$(function(){setImageBanner('0efa0a3f-b4d9-4a7a-b040-fdbc285a88f9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

בית יד לבנים בנס ציונה ארח כנס טבע אשר עסק בשימור השטחים הפתוחים בנס ציונה. הכנס בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת איכות הסביבה נאור ירושלמי הגב' תמר רביב, ראש אגף שטחים פתוחים במשרד להגנת הסביבה, ועשרות פעילי סביבה ותושבים אשר השטחים הפתוחים בעיר קרובים לליבם. הכנס עסק בנושאי אקולוגיה ושימור הסביבה.

בריכות חורף עיינות 2022 אחד ממראות הטבע המרתקים של אזור נס ציונה

בית יד לבנים בנס ציונה אירח כנס טבע עירוני בהשתתפות עשרות פעילי סביבה

במבואת הכניסה לאולם בית יד לבנים הוצגה לבאי הכנס תערוכת צילומי נוף של גבעות הכורכר. את הצילומים הכינו תושבי העיר, חברי קבוצת שומרי הגבעות והאוצר אלי ליבנה.

עוד באתר טיולים בטבע העירוני אזור נס ציונה

מתחת לבית שלנו ....סקר תשתיות טבע בנס ציונה

בשנים 2015-2016 נערך בנס ציונה סקר תשתיות טבע עירוני מקיף, שמיפה 32 אתרי טבע ברחבי העיר. הסקר התקיים במימון המשרד להגנת הסביבה, כאשר נס ציונה היתה בין הערים הראשונות בארץ שקיימו סקר כזה. הסקר העלה שבנס ציונה קיימים ערכי טבע בכמות ובאיכות חריגה במיוחד, גם ברמה הלאומית: 562 מיני צומח (מהם 19 בסכנת הכחדה), 155 מינים של בעלי חיים ו-102 מיני עופות.

הסקר נתן תשתית לגיבוש מדיניות עירונית בנושא טבע עירוני, והגביר את המודעות הציבורית לערכי הטבע הייחודיים שקיימים בעיר. ההרצאות בכנס עסקו בדרכים לקדם מדיניות שמירת טבע עירונית, שרואה בטבע לא רק מקום לבילוי ופנאי אלא משאב שמאפשר התמודדות עם שינויי האקלים (גלי חום, הצפות וכדומה) ומתן רווחה לציבור הרחב.

תמיד מעודכנים וואטסאפ נס ציונה נט - קליק אחד ואתם מעודכנים תמיד! 

המרצים האורחים בכנס: עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, ד"ר יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע, והאקולוג אורי מורן שחוקר את מורד נחל נס ציונה ובריכות החורף באזור עיינות. בנוסף דיברו אחאב בקר ועינת מטלון, מייסדי קבוצת המתנדבים "שומרי הגבעות", ופרופ' ניר אוריון, שייסד לפני כ-20 שנה את "פורום גבעות הכורכר".

את הכנס פתח ראש העיר שמואל בוקסר ואמר: ערכי הטבע שמקיפים אותנו יקרים לליבי. גדלתי כאן וכילד הכרתי מקרוב כל פינה. לצד פיתוח העיר, חובה עלינו לשמר על ערכי הטבע החשובים. לכן, בשנים האחרונות יזמתי שורה של פרוייקטים למען הסביבה בניהם הכרזת חורשת האקליפטוס ממזרח לעיר כשטח ציבורי פתוח, ביטול התוכנית להקמת 800 יחידות דיור במתחם בית רבקה ובכך הגדלה ממשמעותית של השטחים הירוקים ועד הקפדה על תוכנית מתאר המגדירה את גבעות הכורכר כשטח חקלאי מוכרז. נמשיך לפעול לשמירה על הסביבה.

הכנס נערך ביוזמה וארגון של סגן ראש העיר נאור ירושלמי, יו"ר ועדת איכות הסביבה. בהמשך לזכייתה של העירייה ב"קול קורא" של המשרד להגנת הסביבה בנושא טבע עירוני, ובהתאם לדרישותיו היא קיימה שני אירועים שבמרכזם הטבע העירוני: "טיול חורף למשפחות" בגבעות טירת שלום (בחורף 2021), ובשבוע שעבר - כנס עיוני בנושאי אקולוגיה באתרי הטבע של נס ציונה. את שני האירועים הפיקה החברה לתרבות ופנאי.

לנו אמר ירושלמי: 

זכינו שיש לנו טבע ייחודי ומיוחד בנס ציונה. הגן הלאומי גבעות הכורכר נס ציונה במערב, חורשת המושבה במזרח, גבעות טירת שלום ואחו עיינות מדרום - כולם אתרי טבע ייחודיים ברמה הלאומית, שעשירים בבעלי חיים וצמחים מיוחדים ונדירים. יחד עם "אזורי הנופש המטרופוליניים" מצפון ומדרום, שעיקרם שטחים נרחבים של חקלאות פעילה, העיר מוקפת בטבעת ירוקה, ששומרת על הייחוד שלה כ"עיר עם לב של מושבה".
חזון הטבע העירוני כולל לא רק את האתרים הגדולים והמוכרים, אלא גם אתרים רבים קטנים הפזורים ברחבי העיר, את העצים בעיר, הגינות הקהילתיות והגנים הציבוריים. פיתוח המדיניות צריך להיעשות בשיתוף מלא עם הציבור, באמצעות שיח ציבורי שיעסוק לא רק בכמה לבנות - אלא יותר באיך לחיות. המשימה הזאת עוד לפנינו.
פרטי

נאור ירושלמי עם ראשי "שומרי בגבעות" אחאב בקר ועינת מטלון, ואוצר תערוכת הצילומים אלי ליבנה

הכירו וטיילו בעיר חורשת המושבה ואחו עיינות 

נס ציונה התברכה בשטחי טבע משמעותיים המקיפים אותה, ויחד עם השטחים החקלאיים הנרחבים יוצרים "טבעת ירוקה" סביב העיר. אתרי הטבע העיקריים של העיר הם הגן הלאומי גבעות הכורכר במערב העיר, "חורשת המושבה" בצד המזרחי, ו"אחו עיינות" שמדרום לעיינות – ממערב לכביש 42. את הטבעת הירוקה משלימים אזורי הנופש המטרופוליניים (אנ"מ) מדרום ומצפון.

הטבעת הירוקה המקיפה את העיר שומרת ומדגישה את הייחוד שלה כ"עיר עם לב של מושבה". מדיניות העיריה היא לשמר את אתרי הטבע הייחודיים האלה מחד, ומאידך – לחזק את הקשר של התושבים אליהם.

למדיניות העיריה שותפים ומסייעים רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע. בנוסף, פועלות בעיר קבוצות של תושבים מתנדבים כמו "שומרי הגבעות", "פורום גבעות הכורכר", "ידיד לחינוך" ו"הורים למען האקלים" שמקדמות עשיה חינוכית וציבורית בתחומי שמירת הסביבה והטבע.

פרטיכנס טבע עירוני בנס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה