היום בערב- סיור עששיות לאור ירח באתר הפרדסנות ברחובות . סיור נוסף בשבוע הבא!

$(function(){})

לרגל ל"ג בעומר, יזמה חברת מועצת העיר רחובות איטל בציר אלשיך בשיתוף החברה העירונית רחובות אירוע פעילות אלטרנטיבי – סיור עששיות חוויתי באתר הפרדסנות על-שם מיניקוב. הסיור מיועד למשפחות ולילדים (מומלץ לגילאי 4-8) ויתקיים ביום חמישי ב-29/4, ב-19:00 למשך כשעה וחצי, בעלות מסובסדת של 10 ₪ בלבד לאדם. בשל הביקוש נסגרה ההרשמה ונפתח מועד נוסף ב-4/5, יום שלישי 18:30.

צילום יחצ

ל"ג בעומר אלטרנטיבי: סיור עששיות לאור ירח באתר הפרדסנות

הפעילות בפרדס כוללת: סיור עם מדריך, הכרת  אתר המורשת ועבודת החלוצים במקום, ביקור בבית הבאר ובסיומו נסיעה ברכבת התפוזים. להרשמה לסיור: קישור להרשמה לשני הסיורים בסוף עמוד זה. 

למה עששיות במקום מדורות ?


 בשנים האחרונות, לאור משבר האקלים והעלאת המודעות, מצטרפות יותר ויותר ערים למגמה של הפחתת מדורות ל"ג בעומר הגורמות  לזיהום אויר כתוצאה מפליטת גזי חממה לאוויר, להתחממות כדור הארץ  ולפגיעה בריאותית בדרכי הנשימה בייחוד בקבוצות סיכון הסובלות מבעיות נשימה בהן תינוקות, ילדים, נשים בהיריון וקשישים. 


חברת המועצה, בציר אלשיך, מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא ותיק חדשנות, מביעה תמיכה בצמצום מדורות ואף קוראת להנהגת הורים: "לתמוך מעתה ואילך בקיום פעילויות אלטרנטיביות בל"ג בעומר על פני פעילות מזהמת המתנגשת עם הערכים הסביבתיים והחינוכיים שאנו רוצים להקנות לילדינו ולדורות הבאים. כך לא רק שחלילה תיפגע תחושת ההנאה אלא אף תתעצם ותהווה הזדמנות להעברת מסרים סביבתיים בדרך חווייתית".

עוד באתר - שמורת טבע חדשה ברחובות 


אלשיך מבקשת להוסיף: "שכל מי שמבקש אישור דתי להימנעות מהדלקת מדורות בל"ג בעומר, הרי שראוי להזכיר את הראיונות שקיים הרב הראשי לישראל, דוד לאו, בתקשורת בשנים האחרונות בהן תקף  את מנהג הדלקת המדורות והסביר: כי אין מצווה של ממש להדליק מדורה וניתן ללמוד מרשב"י גם ללא צורך בהדלקת מדורה".

ראש העיר רחמים מלול מזמין גם הוא את התושבים לסיור האלטרנטיבי לחגיגות ל"ג בעומר: "נוסף על חגיגות ל"ג בעומר המסורתיות בהתאם לאישור מכבי האש, אנו מקיימים אירוע המציין את החג בדרך אלטרנטיבית ואני מזמין את המשפחות להשתתף בו גם בשבוע הבא"
אלשיך מבקשת להדגיש כי: "הקורונה בשנה האחרונה חידדה את הצורך שלנו כבני האדם לחשב מסלול מחדש ולהתחיל מערכת יחסים ידידותית יותר עם הטבע".

הרשמה לסיור עששיות ברחובות 

לסיכום אלשיך מבקשת להודות על שיתוף הפעולה למנכ"ל החברה העירונית – אייל פרנקל ולכרמית רפפורט מנהלת אתר הפרדסנות.
כתובת אתר הפרדסנות: אבינועם נחמני, רחובות טלפון לבירורים   08-946-9197

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה