‏לראשונה: "יום חילות צה"ל" נערך לכל תלמידי יא' בעיר.

$(function(){setImageBanner('cac6296b-36f1-47a7-a2e0-12a321a580c5','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

יוסי שבו: "אני קורא לבני הנוער, להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל ולתרום ככל יכולתכם. שירות בצה"ל יהווה עבורכם אבדן דרך חשובה ומשמעותית בחיים שתלווה אתכם להמשך דרככם בחיים".

צילום עצמי

ביום שני התקיים בנס ציונה יום חילות צה"ל עירוני. החל משעות הבוקר כלל תלמידי שכבה י"א הגיעו לרחבת קריית התרבות, שם נחשפו לחיילות השונים בצה"ל.

במסגרת התוכנית העירונית להכנה לצה"ל ולשירות משמעותי הוחלט במחלקה לנוער וקהילה ואגף החינוך לקיים את יום החיילות העירוני. אחת ממטרות היום הייתה להציג לתלמידי שכבות כיתות י"א בעיר אשר נמצאים בשלבי המיון לקראת גיוסם בסוף השנה הבאה את מגוון האפשרויות העומדות בפניהם לשירות צבאי מהנה ומספק.

את הבוקר החלו התלמידים ברחבת קריית התרבות במהלכו עברו בין נציגי החיילות השונים וקיבלו מידע לגבי כל חייל והתפקידים השונים האפשריים בו. בין החיילות השונים הכירו את שח"ם (חיל משטרה), מודיעין שדה, חיל האוויר, חיל החימוש, קורס חובלים, פיקוד העורף ועוד.

שעת נעילה פרק 6

באירוע הרצה גם מפקד זרוע היבשה 

עם סיום חלק זה נכנסו התלמידים לאולם היכל התרבות שם הופיעה בפניהם להקת מפקדת זרוע היבשה. נכבדי העיר ובראשם ראש העיר יוסי שבו, שני סגני ראש העיר שחר רובין מחזיק תיק הנוער והצעירים ומ"מ שולי מזרחי, מנהלת אגף החינוך ומנהל מחלקת בתי הספר וכן מנהל מחלקת נוער וקהילה ומנהל הכנה לצה"ל בעיר שהובילו את הכנס כיבדו את האירוע ובירכו את המלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון).

ראשונת המברכים שושי זייד – רפרנטית הכנה לצה"ל במשרד החינוך, בירכה את נס ציונה על הנתונים המאוד מחמיאים על הגיוס לצה"ל שהוצגו במפגש אצל ראש העיר . שושי הודתה ליוני נתן הממונה הרשותי על הגיוס לצה"ל ולכפיר פוניי מנהלת מחלקת נוער והקילה על שיתוף פעולה פורה וקראה לכלל תלמידי שכבת י"א בעיר להשתתף בגדנ"ע שמציע משרד החינוך בשיתוף עם צה"ל.

לאחר עלה לברך סגן ראש העיר ומחזיק תיק הנוער והצעירים שחר רובין: "אני גאה לעמוד היום בבימה זו ולברך אתכם. יצא לי לעבור בחוץ בין הדוכנים ולראות את ההתעניינות הרבה בתפקידים השונים, את הסקרנות, את הרצון והמוטיבציה הגבוהה שלכם לקראת בחירת התפקיד אותו כל אחד ואחת מכם ייבחרו בקרוב וחלקכם אף כבר בחרו ונמצאים בשלבי מיון. האירועים הביטחוניים שהתחוללו בסוף השבוע האחרון הדגישו לנו יותר מכל את נחיצותו של צבא חזק וחכם ובזכותכם הוא ימשיך להיות כזה. אני מבטיח לכם כי אנו בעיר נס ציונה נעשה ככל יכולתנו להמשיך ולהיות בצמרת החינוך והגיוס לצבא, זוהי גאווה גדולה בשבילי ובשביל העיר."

מנהלת אגף החינוך ריבה קליין אף היא עלתה לברך וציינה את בני הנוער, שחלקם אף היו תלמידיה, המהווים מקור רב לגאווה עירונית וכי מערכת החינוך פועלת לקדם חינוך לערכים במסגרת בתי הספר והדבר מקבל ביטוי בנתוני הגיוס לצה"ל.

בסוף היום שמעו בני הנוער את הרצאתו המרתקת של סרן זיו שילון שתאר בפניהם את חוויותיו בשירותו הצבאי בגדוד צבר של חטיבת גבעתי דרך פציעתו הקשה ועד לסיפור החלמתו המעורר ההשראה. זיו התעקש לעלות על הבמה בסוף ההרצאה בשנית ולומר לבני הנוער כי הינו מרצה מבוקש במקומות רבים אך הוא בחר להגיע ליום החיילות בעיר נס ציונה מפאת החשיבות הכה רבה שיש לדעתו בבחירה מושכלת ונכונה בשירות הצבאי לכל נער ונערה העומדים בפני גיוס. זיו זכה לתשואות רבות מקרב בני הנוער שנכחו בקהל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה