מכה קשה לעיריית נס ציונה בביהמ"ש העליון. נדחה ערעורה על החלטת המחוזי לאשר תביעה ייצוגית להחזר ארנונה על שטחים משותפים.

$(function(){setImageBanner('c8e6d8ca-773e-4c48-aff2-a0aad0e3111b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

השופטת ענת ברון דחתה בקשת רשות לערעור ולכן תצא לדרך תביעה ייצוגית נגד עיריית נס ציונה, על גביה לא מוצדקת של ארנונה על שטחים משותפים, מאז שנת 2017 ועד היום. את התביעה הגישו התושבים אריה רבי ושני רבי רייפלד, אותם מייצג עו"ד מוטי גל, תושב העיר אף הוא והיקפה עלול להגיע לכ40 מיליון ש"ח ויותר.
עיריית נס ציונה בתגובה: נלמד את הנושא ונגיב.
***
מה הלאה? להערכתנו העיריה תיאלץ לחדול מיד מהגביה העודפת לכאורה, בה המשיכה כזכור, למרות התביעה. מה שיאלצה לתקן גם את בסיס התקציב השוטף. כאשר לבסוף ובעידוד בית המשפט תושג פשרה..
כל הפרטים באתר המקומון נס ציונה נט. (כתבה ערוכה מחדש)

תביעה ייצוגית ארנונה נס ציונה צילום כבוד השופטת ברון מתוך אתר בתי המשפט

בתמונות: השופטת ברון שדחתה, מול יוסי שבו ז"ל שהתחיל, בוקסר שהמשיך, היוהמ"ש שגיבתה..

מכה  קשה לעיריית נס ציונה בביהמ"ש העליון:  דחה את בקשת הערעור שלה על החלטת המחוזי בנושא התביעה הייצוגית להחזר ארנונה.

השופטת ענת ברון דחתה היום בקשת רשות לערעור מצד העיריה ולכן תצא לדרך תביעה ייצוגית נגד העיריה בהיקף שעלול להגיע לכ40 מליון שח ויותר על גביה לא מוצדקת על שטחים משותפים..תביעה עליה כבר "אותתה" השופטת המחוזית נדיב כי סיכוייה רבים להתקבל. המדובר בגביה שנויה במחלוקת שהחלה עוד בימי יוסי שבו ז"ל.

אגב, בנוסף פסקה כבוד השופטת ברון  שעיריית נס ציונה תישא בהוצאות המשיבים בסך כולל של 20,000 ש"ח

עיריית נס ציונה בתגובה: נלמד את הנושא ונגיב.

לקוראינו:

כל דייר בבית משותף בנס ציונה משלם בחשבון הארנונה שלו רכיב נפרד על "שטחים משותפים" , חיוב שהיה שנוי במחלוקת כבר שנים רבות, מאז החלו בגבייתו. למעשה,כבר נקבע בהליך משפטי קודם, כי עליה להחזיר מליוני ש"ח שנגבו בסעיף זה בשנים 2011-2014 מאחר והטלתו בשעתו לא היתה חוקית והיא אכן חדלה מלחייב בו, ב2014.

אלא שבבמרץ 2017 בתקופת כהונתו של יוסי שבו ז"ל, העיריה החליטה "לחדול מהחדילה" ולשוב לגבות סכומים אלו, בהתבסס על חוות דעת משפטיות לפיהן היה באפשרותה לעשות כן מבחינה משפטית, למרות שלא קבלה לכך אישור משרי הפנים והאוצר אליהם פנתה שנה אחרי שנה. 

בדיון במליאה אושרה ההצעה בשעתו בקולות כל המשתתפים בדיון, מלבד קולו של יעקב קורץ (קורצי) נציג "יש עתיד" בשעתו.

בשעתו דיווחתי בשתו על ההחלטה לגבות והדיון עליה במליאה - כאשר הסיכום בה בשעתו היה כי "לדעת יועציה המשפטיים של העירייה ובעקבות החלטת בג"צ, אין מדובר בשינוי חריג, אלא בהשבת המצב לקדמותו וממילא לא היה כלל צורך באישור משרד הפנים."

הסיפור החל להתגלגל כאשר מיד לאחר ההחלטה ב3/17 שכרו התושבים אריה רבי ושני רבי רייפלד את עו"ד מוטי גל, תושב העיר אף הוא, לייצגם והוא פנה  לביהמ"ש המחוזי בשבתו כבימ"ש לעניינים מנהליים,  בבקשה להכרה בתביעתם לביטול החיוב האמור, כבתובענה ייצוגית. במקביל עשה זאת התושב אייל יוסף, באמצעות עו"ד יעל דיין ולימים אוחדו שתי התביעות.

ואכן, בשעתו מתח ביהמ"ש לעניינים מנהליים ביקורת קשה על העיריה ואישר אחר מו"מ של שנים, תביעה שהגישו 3 תושבים בשנת 2017 כייצוגית. כאשר, אם יזכו בתביעתם, יקבלו כ 8,000 בתי אב בעיר שחוייבו בארנונה על שטחים משותפים בניגוד לחוק, כנטען בעתירה, החזר של 600-800 ש"ח על כל אחת מהשנים 2017-2021. ובסך הכל הסיפור עלול לעלות לקופת העיריה כמעט 40 מליון שקל.

 ב12.21 פירסמנו כאן ידיעה מקיפה ובלעדית בנושא, על ההחלטה לערער לעליון ולהמשיך לגבות...ואכן, והדברים נותרו ללא שינוי, רק הסכומים תפחו ואף צברו ריבית...

ראו הסיפור המלא בכתבתנו הקודמת  עיריית נס ציונה מתכוונת לערער לעליון על פסה"ד בנושא הארנונה על שטחים משותפים 

אלא שאז עוד האמינו יועציה המשפטיים של העירייה שהצדק עימם.. מה יאמרו עתה? ואיך תצליח העיריה, בהנחה סבירה שתפסיד בייצוגית, להתמודד עם דרישה להשבת כ 4,000- 5,000 שח לפחות לכ8,000 משפחות בעיר - פלוס ריבית?

  לפסק הדין המלא של כבוד השופטת ברון

תזכורת לפרשת התביעה הייצוגית להחזר ארנונה בנס ציונה 

עיריית נס ציונה החליטה בזמנו, בדצמבר 2021, כי תבקש רשות לערער לביהמ"ש העליון על פסה"ד בנושא תביעה ייצוגית נגדה בנושא חיוב ארנונה על שטחים משותפים. !

כזכור, י

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה