נס ציונה ארחה כנס ארצי של מנהלי הון אנושי ברשויות המקומיות.

$(function(){setImageBanner('85b2c3a5-57a0-4cd0-9479-c267c6e1953b','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})


הכנס עסק בתחומי האצלת הסמכויות והרחבת העצמאות ברשויות המקומיות מצטיינות, זאת כחלק מרפורמת ביזור הסמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי שמוביל משרד הפנים. נס ציונה מתהדרת בציון 100 !

דוברות

כנס מנהלי הון אנושי ארצי של רשויות מצטיינות התקיים השבוע (יום ב') בבית הפנאי בנס ציונה. הכנס עסק בתחומי האצלת הסמכויות והרחבת העצמאות ברשויות המקומיות מצטיינות, זאת כחלק מרפורמת ביזור הסמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי שמוביל משרד הפנים.

הכנס התקיים ביוזמת אגף בקרת ההון האנושי במנהל השלטון המקומי במשרד הפנים, בשיתוף עיריית נס ציונה.

בכנס השתתפו מנכ״ל משרד הפנים יאיר הירש, ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, מנהל המינהל לשלטון מקומי רו"ח תומר ביטון, מנהלת אגף בקרת ההון האנושי במשרד הפנים גלית וידרמן, נציגי משרדי הפנים והאוצר, ראשי רשויות וכ 70 מנהלות ומנהלי משאבי אנוש מרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

רפורמת ביזור הסמכויות של משרד הפנים כוללת בחינת מדדים שנתית ומעמיקה לכלל הרשויות המקומיות בישראל על אופן ניהול ובקרה של עובדי הרשות. בתום הבחינה ניתן לכל רשות ציון כאשר רשויות מצטיינות אשר קיבלו ציון גבוהה מ-90, זוכות להאצלת סמכות מלאה במסגרתה יכולות הרשויות המצטיינות להפעיל שיקול דעת ענייני ומקצועי התואם את צרכי הרשות בניהול יומיומי שוטף.

נס ציונה מתהדרת בציון 100, הישג המשקף הקפדה על ניהול תקין ומקצועי ונמנית כאחת מתוך 56 רשויות בישראל המדורגות בציון הגבוהה וזוכות לביזור סמכויות מלא.

בכנס התקיימו פאנלים והרצאות מקצועיות בנושאי שיפור השירות, שוק העבודה לאחר הקורונה, השינויים הרבים שהביא עולם ההייטק לשוק העבודה, חשיבות מהלך האצלת סמכויות שביצע משרד הפנים לרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

מנכ״ל משרד הפנים יאיר הירש אמר בכנס: "עלינו לדאוג לפיתוח ההון האנושי ולמקצועיותו. אי אפשר להחליף אותו בשום טכנולוגיה. זה הוא תחילתו של הליך רחב אליו אנחנו שואפים במסגרת ביזור הסמכויות לרשויות. עברו הימים בהן אני כמנכ"ל משרד ממשלתי צריך לחתום על כל דבר שמתבצע בכל רשות מקומית קטנה או גדולה. הרשות היא זו שיודעת מה הצרכים של התושבים שלה, ולכן מהלך ביזור הסמכויות משמעותי להצלחתה ולחיזוקה. אנו כבר עמלים, יחד עם אנשי משרד האוצר, על מהפכות בנושאי השכר ברשויות, מעבר לדיגיטציה, שיפור וחיזוק תשתיות ארגוניות ברשויות בעזרת בית ספר 'מקומות' שהוקם השנה וימשיך לפעול ולתת כלים משמעותיים ועדכניים למנהלים ברשויות".

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר הודה למשרד הפנים על התוכנית ואמר: "מערכות קמות ונופלות על ההון האנושי. אנחנו בנס ציונה יחד עם מיטל חזן, מנהלת אגף משאבי אנוש בעירייה עסוקים רבות כדי ליצר תחושת שייכות וגאוות יחידה בקרב העובדים. נס ציונה מוגדרת רשות מצטיינת, ויכולה להעיד כי המהלך שביצע משרד הפנים פרץ את הדרך והעניק לנו את היכולת לפעול נכון יותר מול העובדים לפתח את העירייה ולהגיע להישגים. צריך להמשיך באותה המגמה, לגלות גמישות מחשבתית ולהתאים רגולציה לעולם העבודה המשתנה והמתפתח. עשיתם צעדים נהדרים וצריך להמשיך. יחד נצעיד את הרשויות, שהן לבנות היסוד של המדינה, קדימה".

מנהל מינהל השלטון המקומי רו"ח תומר ביטון, המוביל את מהפכת ביזור הסמכויות ממשרד הפנים לרשויות, הציג בכנס את עיקרי המהלכים וציין כי "חשיבות ניהול ההון האנושי בצורה שתביא לכדי תוצאות ברשויות היא מכרעת ולכן אנחנו רואים בכם את הציר המרכזי ברשות לטובת מתן שירות מיטבי לתושבים. לכן המדיניות שלנו היא להפסיק 'לאשר' ולהתחיל 'לאפשר'.

מנהלת האגף לבקרת ההון האנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים גלית וידרמן, הציגה בכנס את מדד ההון האנושי שפיתח המשרד ובאמצעותו נמדדות הרשויות, ולאורו מוחלט איזו רשות תזכה להאצלת סמכויות: "מדד בקרת ההון האנושי הוא מדד חדשני המאפשר לראשונה מדידה של רשויות מקומיות על פי התנהלותן בתחום המינהל התקין, ומאפשר האצלת סמכויות לרשויות המתנהלות באופן תקין וליווי מוגבר של רשויות הזקוקות לכך" הציגה וידרמן, והוסיפה כי "האצלת הסמכויות המתקיימת לראשונה הלכה למעשה בשיתוף הממונה על השכר באוצר כוללת סמכויות רבות ומשמעותיות לרשויות המקומיות בתחומים המהווים כ- 40% מתקציב הרשות המקומית".

בכנס הוצגו ההשפעות וההשלכות של תהליך האצלת הסמכויות ברשויות השונות, ואף התמקדו בניטור והצפת האתגרים שעלו אצל בעלי התפקידים ברשויות, תוך כדי מתן פתרונות וחיזוק שיתופי הפעולה בין הרשויות בשלטון המקומי וחיזוק ההכוונה של משרד הפנים.

                                                                                                        

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה