"נעים בסופ"ש נס ציונה. "ההצגה הטובה בעיר" או דיון רציני? על ישיבת המליאה בנושא. ראו גם בווידאו

$(function(){})

לפחות לפי שיאי הצפיה בשידור החי אמש, היתה זו ההצגה הכי טובה בעיר ..
המשך והשלמה לדיווחנו הראשוני מאמש על הדיון במליאה, בנושא שכה עורר את העיר. דיון בו היו שנשאו דברים מהכתב, "משדרים" היישר למצלמת הפייסבוק ולבוחרים הפוטנציאליים... והעלו טענות קשות על התהליך הלקוי, העיתוי הקרוב לבחירות והיעדר שיתוף ציבור ובדיקת צרכים יסודית.
וגם: מי בכתה, מי תקף חזיתית ומי הפתיע ברטוריקה שלו.

"נעים בסופ"ש נס ציונה. על ישיבת המליאה שאישרה את המיזם. ראו גם בווידאו

לקוראינו:

ה"כוכבת" העיקרית של הישיבה אמש היתה מצלמת הוידאו של השידור החי בדף ה"פייסבוק" של העיריה, זה שבישיבות אחרות בקושי צופים בו כמה עשרות תושבים ביום טוב והפעם, לאור העניין הרב סביב הנושא, רשם שיא צפיה של 1,100 צופים ו155 מגיבים במהלכו !!!

 כך שלא פלא שמה שהעסיק במיוחד את נאור ירושלמי בפתח דבריו, הינן זויות הצילום שלה וההעדפה, לטענתו, של צילומי תקריב של ראש העיר... ( מסתבר שהיו 2 מצלמות והובטח כי בעתיד יהיו שני צוותי צילום..) 

ואם יש לכם מעט זמן, מומלץ לכם בחום לצפות בשידור. (ראו בהמשך)

הישיבה כללה כמובן דיווח ומצגת של המנכל"ית עם שאלות הבהרה טכניות במהותן ואז, כשניתנה רשות הדיבור, החלה ההצגה האמיתית..

לטעמי, נשברו בישיבה שלשה שיאים בישיבת עיריית נס ציונה 

א' הדברים הנרגשים מהלב של אלי לוי מש"ס. מי שנשא את הדברים הכי משמעותיים מנקודת ראותו, מדבר על אחווה וסכנת הקרע בין התושבים, לראשונה על רקע יחסי דתיים וחילוניים והסביר את משמעות השבת לו ולקהילה הדתית כולה. ואני חייב לומר שהוא בהחלט ייצג בכבוד את עמדת הדתיים.

בין היתר הצביע לוי על תמונת מייסד נס ציונה ראובן לרר, התלויה על הקיר מאחרי ראש העיר וקבע כי לרר מתבייש בנכדו, בוקסר... (תיקון עובדתי - בוקסר לא קשור ללרר, אך הינו בן נין של מי שהגיע לואדי חנין כחלק מ"המניין הראשון").

פרטי

2

ב' המתקפה הפוליטית הבוטה של עמוס לוגסי על בוקסר, שותפו עד לאחרונה, כשהוא מאשימו בהתנהלות של ערב בחירות, התעלמות ממועצת העיר, קישוש קולות לאור מצבו הירוד בציבור וכך הלאה ואפילו העלה שאלה רטורית, האם לא מדובר ב"שוחד בחירות" .( השאלה לא נענתה.) 

ואם לא די בכך, לוגסי טען כי בוקסר מתנהל כמו הליכודניקים כולם. קודם זורק פצצה ואחר כך מחכה לראות מה יקרה.. 

ואם תהיתם, לוגסי הצביע לבסוף בעד ההצעה... מן הסתם לא רצה לתת לבוקסר בבחירות "נשק" נגדו.

פרטי

 ג' מלבד המצלמה כאמור, היתה "כוכבת" נוספת בישיבה והיא פנינה זיו בספק נאום ספק מיצג מרשים של חיבוטי נפש, כולל דמעות והשתנקויות, אותו העלתה חברת המועצה. 

עוד באתר המליאה אישרה ברוב 8-2 את תוכנית ההיסעים "נעים בסופ"ש" לתושבי נס ציונה

זיו אישה דתית בעצמה, שכולם סביב השולחן היו בטוחים כי תתנגד או לפחות תימנע, דיברה על התלבטויותיה בין עמדתה הדתית לבין הצורך להתחשב בדעת הציבור המקומי, כפי שהתבטאה בסקר ווטסאפ שערכה (דהיינו בוחריה הפוטנציאליים, אם תחליט להתמודד שוב, לבד. כי ב"ירוקים" וודאי כבר לא תיכלל) והיתה לה לא מעט ביקורת על התהליך וסדרי העדיפויות, אך לבסוף הצביעה בעד ההצעה, למרות שערב קודם לכן, העידה, עוד החליטה להתנגד... 

עוד נקודת שיא בארוע, לטעמי, היתה כשבוקסר התייחס לשאלה שעלתה שוב ושוב, שאלת העיתוי התמוה דווקא עכשיו והצהיר כי פנתה אליו סגנית רה"ע תל אביב וזאת לאחר פניה אליה מצד "חבר מועצה" מנס ציונה. (מי בדיוק היה היוזם? לא חשוב...)  וכי עד לפני חודשיים שלושה, בעקבות הפניה, כלל לא ידע על קיומו של המיזם שהקימה עיריית תל אביב וכי ניתן לחבור אליו וכי לו היה יודע על כך קודם לכן, גם לפני 3 שנים, היה מצטרף ! 

עד כאן דיווחנו ועתה לדברים שנשאו אותם חברי מועצת עיר שנשאו דברים מהכתב והואילו לשולחם אליי:

נפתח בדברי ראש העיר שמואל בוקסר: מדובר בכיבוד הרצונות והמגוון של כלל תושבינו. חופש תנועה אינו רק עניין של נוחות אלא שהוא זכות יסוד, לרווחתם של כל תושבינו.

צילום מסך

הנושא היחיד על סדר היום בישיבה זו הוא הצטרפותה של נס ציונה למיזם ׳נעים בסופ״ש׳ של עיריית תל אביב,
ושכל ייעודו הוא יצירת חופש תנועה בסופי השבוע, לכל מי שיבחר בכך.
המיזם מאפשר נסיעה בטוחה, עצמאות וחופש. הוא נועד לצעירים, משפחות או אזרחים ותיקים,
שיוכלו לנוע בסופי השבוע ללא תלות ברכב פרטי או בתשלום גבוה. הוא נועד למי שאין ברירה אחרת,
ונועד למי שבוחר בכך. 
פרויקט זה מתיישב עם עקרונות שוויון וחירות אישית, והוא מבטיח שאף אחד לא יישאר מאחור בשל מצבו הכלכלי או מגבלות התחבורה שלו. הוא מכירֶ בכך שחופש תנועה אינו רק עניין של נוחות אלא שהוא זכות יסוד, לרווחתם של כל תושבינו, ללא קשר לגילם, הרקע או הנסיבות הכלכליות שלהם.
אנו מכירים בכך שתחבורה איננה רק עניין לוגיסטי אלא זרז לצמיחה אישית, לכידות חברתית ופיתוח כלכלי.
יוזמה זו אינה עוסקת בכפיית אורח חיים או אידיאולוגיה מסוימת על אף אחד, אלא בכיבוד הרצונות והמגוון של כלל תושבינו. לשמר את גישת ה״חיה ותן לחיות״ שכל כך מייצגת את החיים בעיר. אני קורא לכולכם להצטרף אליי ולתמוך במאמץ הזה. בואו נפעל יחד כדי לשפר את איכות החיים של תושבינו, להעצים את הנוער היקר שלנו, ולטפח עיר המוקירה עקרונות של שוויון, הכלה וקבלה, עיר של כולם, עבור כולם.

סגן רה"ע ויו"ר סיעת ה"ירוקים" נאור ירושלמי: 

מסך
מיזם "נעים בסופ"ש" הוא מיזם ראוי. הדרך בה המיזם הזה הובא לעיר היא עקלקלה וחפוזה, ונראית יותר כתעלול בחירות פוליטי מאשר מהלך סדור של הרחבת השירותים העירוניים.
תפקידה של העיריה הוא ליזום ולספק שירותים לכל התושבים, כמעט בכל התחומים. אחד הדברים הבסיסיים ביותר בחיינו הוא התניידות, ואני סבור שחשוב לאפשר לאנשים, בכל הגילאים, דרכים מגוונות להתנייד ולהגיע למקומות עבודה, בילוי ומשפחה בכל ימי השבוע וגם בסופ"ש.

נס ציונה היא עיר פתוחה וליברלית. יש בה פעילות תרבותית בסופי שבוע, מסעדות ובתי קפה רבים פתוחים, מתקיימים אירועי ספורט ואירועים עירוניים. זה המצב, והוא לא הולך להשתנות. מיזם "נעים בסופ"ש" הוא מיזם ראוי. הדרך בה המיזם הזה הובא לעיר היא עקלקלה וחפוזה, ונראית יותר כתעלול בחירות פוליטי מאשר מהלך סדור של הרחבת השירותים העירוניים.

לא היה כאן שום תהליך של שיתוף הציבור, שמתהדרים בו לעתים קרובות; לא היה סקר צרכים; הנושא לא נדון בוועדת התחבורה ובוועדת הכספים; ובעיקר – הודיעו עליו לציבור - ולנבחרי הציבור באותה צורה בדיוק: פוסט בפייסבוק. ככה לא מנהלים מדיניות ולא מנהלים עיר. משכך, הנושא הוטל לזירה הציבורית בלי שום הכנה, ועל רקע מה שמתחולל במדינה יצר גם אצלנו סערה ציבורית רחבה. 
אני אצביע בעד ההצעה בגלל החשיבות העקרונית של נושא הניידות בסופי שבוע, ובגלל הקהל הגדול שהשירות מיועד לו. אני יכול גם להבין את מי שיצביע נגד. החלטות כאלה לא יכולות להתקבל בדיוני אינסטנט ולאחר יד, ואני מקווה שבעתיד ההתנהלות הזאת תשתנה.
חבר מ. העיר גיל אנוקוב מסיעת ה"ירוקים" (התנגד): 
לאחר עיון  מעמיק בתוכן התוכנית התחזקה התנגדותי. התוכנית היא תוכנית שאמורה לשרת את תושבי נס ציונה והיא לא כזאת . 

החל מתחילת הקדנציה החל תהליך מבורך של שיתוף הציבור בנושאים רבים בעיר , פארק הספורט ,חינוך ,תוכנית לתגבור קוי תחבורה ציבורית ברחבי העיר ועוד  וזאת כדי להוציא אל הפועל תוכניות מיטביות , בהתאמה כירורגית כדברי ראש העיר, כדי שיתאימו לצרכי הציבור .

מייד כשהתפרסמה התוכנית הבעתי את  מורת רוחי/התנגדותי לתוכנית באופן שהוצגה .

לאחר עיון  מעמיק בתוכן התוכנית התחזקה התנגדותי. התוכנית היא תוכנית שאמורה לשרת את תושבי נס ציונה והיא לא כזאת . בלי סקר צרכים  אי אפשר לבנות תוכנית מיטבית זה א' ב'אני מעיין ברשימת התחנות, את האיסוף בתחנת רכבת ראשונים  הסירו אחרי  ישיבת הנהלה. אין מענה לאזורי הבילוי  בוגרשוב ,חופי הים מתחם התחנה. אין מענה לרכבת צפון משם  קווי המשך  לחיפה , טבריה ,ירושלים , לחיפה . אין מענה לסטודנטים , חיילים שיוצאים מאוחר לחופשה  או חוזרים מוקדם , גמלאים ואחרים. בין  התחנות בתוך העיר  כולם עולים ויורדים חופשי .

האם  זה  משרת את תושבי  נס ציונה ???

צפו בווידאו ישיבת עיריית נס ציונה אישור קו 716 הסעות לתל אביב בימי שבת מנס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה