פרשת הספר על טירת שלום. אבנר מדואל בן יהודה מודיע: הבנו שאנחנו לא  אנשי ריב ומדון ולכן לא נמשיך בתביעה.

$(function(){setImageBanner('42000ddc-198b-46e2-b030-a7d8559863be','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

התפתחות נוספת ואחרונה, נקווה. בסיפור התביעה שנדחתה, אותה הגישו אבנר מדואל בן יהודה ואבינועם דמארי, למנוע את הפצת הספר "עלי גבעה שם ביהודה. טירת שלום ממושב לשכונה", אותו כתב ד"ר דני בר מעוז.
אבנר בן יהודה מסביר מדוע החליטו לא להמשיך בתביעה, אלא להוציא לאור את הספר המקורי שכתב ד"ר פוגל ולהשלימו לבדם..
אומר: לאחר שוך סערת רוחנו ,הבנו שאנחנו לא  אנשי ריב ומדון ושהסיפור הזה מושך אותנו למקומות רעים שלא רצינו להימצא בהם.

ארכיון

על תחילת הסיפור- ראו כתבתנו כאן:

מאבק-משפטי-יוצא-דופן- על ההיסטוריה של טירת שלום

וכך הודיע השבוע עו"ד אבנר בן יהודה:

בקשר להשתלשלות העניינים בקשר לספר על טירת שלום, להלן הרקע בקליפת אגוז:

לפני כ3 שנים פנינו אבינועם דמארי ואני למר חנניה קורש מנהל המוזיאון למורשת יהדות תימן ולדר'  רחל ידיד מנכל"ית עמותת אעלה בתמר ובקשנו את סיועם בעריכת סרט קצר , ספר וטקס לקראת 95 שנה לעליה על הקרקע

של טירת שלום.

הוחלט להתחיל עם ספר שיספר את סיפורו של המקום ושיספק לנו חומר לסרט , אבינועם ואני גייסנו את מחצית העלות בעזרתו האדיבה והנדיבה של מר אביעד יעיש , בן טירת שלום.

לצורך הכתיבה ,גויס בהמלצת שותפינו לפרויקט ,דר' תום פוגל, והפרויקט יצא לדרך.

העברנו לדר'  פוגל מאות חומרי ארכיון ותמונות שנאספו על ידינו ועל ידי אנשינו בהובלת הגברת ורד צברי. נפגשנו וערכנו סיורים וראיונות בטירת שלום .

לאחר כשנה הוציא דר'  פוגל תחת ידיו ספר אך חסר בו ,לדעתנו , פרק נוסף.

בפגישה עמו במשרדו של מר חנניה קורש ,הופיע גם דר'  מעוז, לאחר שבקשנו הוספת פרק נוסף לספר ,אמר דר'  מעוז כי טירת שלום ראויה לספר מכובד יותר, והוא דר' מעוז, מוכן להמשיך את הכתיבה בהתנדבות. בקשנו שדר ' פוגל יהיה שותף להמשך הכתיבה ,וכך סוכם. כמו כן סוכם כי לפני הדפסת הספר הוא יובא לעיוננו ואנו אף נוסיף דברי הקדמה. לאחר כחודש או יותר ,הודיע דר'  מעוז כי מפאת חוסר זמן מצד דר'  פוגל ימשיך דר'  מעוז את הכתיבה לבדו.

לאחר זמן נוסף הודיע דר' מעוז ,כי הוא כותב את הספר מחדש וישלב את מה שכבר כתב דר'  פוגל בספר החדש.

דר' מעוז, נהג בתחילה כנופת צופים נפגשנו אתו ערכנו ,סיורים בטירת שלום , וסייענו ככל יכולתנו בכל נושא שביקש, העברת תמונות ,הבהרת פרטים ועוד.

אלא שביום אחד , הודיע לנו שלא יעביר את הספר לעיוננו (למרות ההסכם), משום שהעזנו לחלוק עליו לגבי פרשנות של מסמכים.

ובכן החוקר הדגול החליט שכל האמת נמצאת ברשותו וסירב לשמוע כל פרשנות אחרת.

פנינו לשותפינו לפרויקט ,הם הבטיחו לנו שנראה את הספר , שלא נדאג מאמירותיו של דר' מעוז ,  "ככה הוא " ,אמרו.

בחודש 11 שנה זו ניתקו שותפינו לפרויקט את קשריהם עם דר' מעוז   בגלל אי עמידתו בהסכם , והוא בתגובה הודיע כי יוציא את הספר לבדו.

הגשנו בקשה לצו מניעה ודר' מעוז מיהר להפיץ את הספר לאחר החלטת ביה"מ על דיון דחוף, אך בטרם קבלת הצו. נדחינו מחמת  שיהוי ומעשה עשוי .

הודענו שנגיש תביעה נגד דר'  מעוז, לאחר שיצאנו מאוכזבים מבית המשפט . אך לאחר שוך סערת רוחנו ,הבנו שאנחנו לא  אנשי ריב ומדון ושהסיפור הזה מושך אותנו למקומות רעים שלא רצינו להימצא בהם.

 לכן ,החלטנו שלא להגיש תביעה נגדו, אלא לקחת את כתב היד של דר'  פוגל, שעליו שילמנו, וכל המסמכים שבו הובאו על ידינו .להשלים את הפרק החסר בכוחות עצמנו ובא לטירת שלום גואל, ותנוחנה סבתותינו וינוחו סבינו בשלום על משכבם ולא כחלוצים שנשכחו .

הערת המערכת:

הדברים הינם מנקודת ראותו של מר מדואל ואין בפירסומם משום אישור לנטען בהם. ומאחר והנושא יורד בכך מסדר היום העדפנו לא לשוב ולבקש תגובות ולהנציח בכך את העימות המיותר.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה