בריכת החורף המשוקמת בכפר ריחניה טיולים מומלצים לכל המשפחה

$(function(){})

החורף בשיאו וברשות ניקוז ונחלים כינרת ממליצים על טיול אל בריכת החורף בכפר הצ'רקסי ריחניה, על כביש 886, אחד הכבישים היפים ביותר בישראל, לאורכו ניתן לראות מטעי פרי נשירים בשלכת, כרמי יין רבים וטבע פראי.

 תקשורות יעל שביט

פרובאנס מקומי טיול מומלץ אל בריכת החורף המשוקמת בכפר ריחניה

בשנה האחרונה שוקמה בריכת החורף הנפלאה הנמצאת בפאתי הכפר ריחניה , ביזמת רשות ניקוז ונחלים כינרת, בשת"פ עם מועצה אזורית מרום הגליל, רשות הטבע והגנים, במימון של הקרן לשטחים פתוחים ובתכנון משרד ליגמ פרויקטים סביבתיים.

הכירו את הכפר הצ'רקסי ריחניה והאטרקציות סביבו

בריכת החורף בכפר הצ'רקסי ריחניה, על כביש 886, אחד הכבישים היפים ביותר בישראל. נמצא בסמיכות ליישובים עלמה, כרם בן זמרה ודלתון. היישוב נוסד בשנת 1873, אך רק בשנת 1880 הגיעו אליו משפחות צ'רקסיות משבט אבזאח מצפון הקווקז.

התיישבותו של שבט האבזאח מלווה באגדה על שלושה פרשים שיצאו לחפש מקום התיישבות שיתאים להם. הפרשים הגיעו לאזור והתרשמו מהקרקע ומבריכת המים והמעיין הסמוך והחליטו להתיישב במקום, לאחר שקיבלו את ברכת השלטונות. הכפר נבנה בצורה מלבנית, מוקפת חומה ושערים שננעלו בלילה ומקור השם בצמחי ההדס (ריחן בערבית), שצמחו ליד הבאר הנמצאת במקום.

עוד באתר 

חשיבותן של בריכות החורף במרקם האקלוגי של ארץ ישראל 

בריכת החורף ממוקמת בחלקו הצפון-מערבי של היישוב ריחניה, בשטח המשתרע על כשבעה וחצי דונמים. תכנון הבריכה התחשב באופי המיוחד והטבעי של השטח. כמו כן תוכננה טיילת קונזולית (תלויה) הנותנת תחושת ציפה מעל מי הבריכה ובגדה מוקמו בולדרים על מנת להעשיר את בית הגידול. בבריכה ובסביבתה קיים מגוון ביולוגי עשיר של צומח ובעלי חיים וכן צמחי מים כמו נורית המים ובצעוני מצוי.

בסקרים שנערכו במהלך השנים האחרונות, נמצאו בבריכת החורף בריחניה, ארבעה מינים של דו חיים הנמצאים בסכנת הכחדה: סלמנדרה מצויה, חפרית מצויה, טריטון הפסים וקרפדה ירוקה. ניתן כבר לראות מגוון של עופות מים וחופמאים הפוקדים את הבריכה.

אוכל טוב ומאפים טריים בכפר ריחניה המלצות 

  • מומלץ להצטייד במאפים צ'רקסים במסעדת 'נלצ'יק' בכפר ולעשות פיקניק על הספסלים מול בריכת החורף.
  • איך מגיעים לבריכה ולמסלול הטיול ? על כביש 886 לכפר ריחניה
  • םשוט תכתבו בוויז' - ריחניה ותגיעו
  • בכניסה לכפר לפנות עם הכביש לכיוון מערב הכפר. ליד השכונה החדשה המוקמת, נמצאת הבריכה היפה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה