התחדשות עירונית במרכז מזכרת בתיה : אושרה להפקדה תוכנית ל-1,200 יחידות דיור, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור

$(function(){})

התחדשות עירונית במרכז מזכרת בתיה : הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במרכז מזכרת בתיה. התוכנית כוללת 1,200 יחידות דיור, 3,300 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכ-6,000 מ"ר עבור מבני ציבור

 התחדשות עירונית מזכרת בתיה https://pixabay.com

אושרה להפקדה תוכנית ל-1,200 יחידות דיור, מסחר, תעסוקה ומבנה ציבור במרכז מזכרת בתיה 

המושבה מזכרת בתיה הוקמה בשנת בשנת 1883 והוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1952. כיום מתגוררים בה כ-16,000 תושבים. כמו יישובים נוספים בישראל, גם במושבה הותיקה נערכים לתהליכי התחדשות עירונית בימים אלו נעשה צעד חשוב בנושא. 

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, גיא קפלן, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב המרכזי של מזכרת בתיה, שדרות אליהו.

1,200 דירות, מסחר ותעסוקה במקומן של 318 דירות ותיקות

התוכנית, שביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והמועצה המקומית מזכרת בתיה, הינה על שטח כולל של כ-54.5 דונם, וממוקמת לאורך שדרות אליהו, גובלת במזרח ברחוב אשכול, במערב ברחוב השוטרים, ובדרום ברחוב יגאל אלון.

התוכנית כוללת 1,200 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים של 9 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-360 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-40 דירות לדיור בר השגה, בשכירות לטווח ארוך.

עוד באתר

בכמה נמכרה דירה בנס ציונה

בכמה נמכרה דירה בקרית עקרון

כיום קיימים במתחם 20 מבנים ישנים בני 3-4 קומות, הכוללים 318 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-3300 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה בקומת הקרקע בחזיתות הבניינים וכ-6,000 מ"ר עבור מבני ציבור, מעל קומת הקרקע המסחרית. כמו כן, התוכנית כוללת כ-9 דונם שטחים פתוחים, ופותחת את הגישה לגנים הציבוריים במתחם, גן יואב וגן יהודית, כך שיהוו מרחב קהילתי תוסס.

 אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מזכרת בתיה מצטרפת לשורת הערים אשר פועלות לקידום של התחדשות עירונית, מתוך הבנת החשיבות של תהליך זה. שיתוף פעולה של המועצה המקומית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מאפשר האצה של תהליכים אלו והצלחות בקידום תכניות ומימושן כפי שעולה מאישור הפרויקט במתחם אליהו."

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין: "התוכנית חשובה לחידוש, חיזוק ושדרוג המרקם הוותיק של הישוב. התכנון המוצע מתבסס על הראיה התכנונית כפי שנקבעה בתכנית המתאר הכוללנית של הישוב ונותן מענה לצרכי הציבור ומגביר את העירוניות על ידי שילוב התעסוקה והמסחר במתחם".

התוכנית נערכה על ידי משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה