התוצר ירד, האינפלציה הרימה ראש- ריבית בנק ישראל ללא שינוי עד יוני 2021

$(function(){})

הודעה המוניטרית של בנק החליטה להשאיר את הריבית במשק ללא שינוי. לאור ההחלטה ריבית בנק ישראל תישאר על 0.1% וריבית הפריים תעמוד על 1.6%.

https://pixabay.com ריבית בנק ישראל

ריבהית הפריים נותרה ללא שינוי 1.6% החזרי המשכנתאות דורכים במקום 

בתדרוך העיתונאים אודות המדיניות המוניטרית שהתקיים היום בבנק ישראל מנה הנגיד, אמיר ירון, את הסיבות להשאיר את ריבית בנק ישראל וריבית פריים ללא שינוי. והנתונים תחילה. 

ריבית בנק ישראל לשנת 2021 0.1%. שיעור זה יהיה בתוקף לכל הפחות עד להחלטת הריבית הבאה שתפרסם ביום שני, ה-31/05/2021, בשעה 16:00.​כתוצאה מכך שיעור ריבית הפריים תשאר ללא שינוי ותעמוד על 1.6%

המרוויחים הגדולים מההחלטה שלא להעלות את שער הריבית במשק, הם כל אותם נוטלי הלוואות ומשכנתאות במסלול החזר פריים. המשמעות- חגיגת הכסף הזול במדינת ישראל תמשך עוד מספר חודשים לפחות. זאת על אף עליית האינפלציה במשק בחודשים האחרונים. 

מבחינת מי שמנסה לגייס הון ראשוני לקבלת משכנתא, אין שינוי מהותי למעט אולי עלות גיוס ההון באמצעות הלוואות חוץ בנקאיות. 

מסימני המשבר הכלכלי 2021- התוצר התכווץ

בשנת 2020, המשבר והסגרים הובילו לכך שהתוצר של כלכלת ישראל התכווץ בשיעור עמוק וחסר תקדים של 2.6 אחוזים ושל 4.4 אחוזים במונחי תוצר לנפש. יחד עם זאת בראייה בינלאומית זוהי התכווצות תוצר קטנה יחסית, עובדה המצביעה על החוסן והדינמיות של הכלכלה הישראלית.

תוצאה זו, לשיטת בנק ישראל, היא במידה רבה בזכות ענפי הטכנולוגיה המתקדמת שהמשיכו להוביל ואף להתרחב, לצד תמיכה פיסקלית בדמות סיוע ממשלתי במשבר שמנע התכווצות גדולה יותר, ומאידך מגבלות בריאותיות חמורות יחסית שהופעלו במהלך המשבר.

תחזית חטיבת המחקר מעריכה שהתוצר יצמח ב-6.3% בשנת 2021. שיעור האבטלה הרחבה צפוי לרדת עד ל-7.5% בסוף 2021. ב-2022 צפויה צמיחה של 5%, כך שרמת התוצר בשנת 2022 צפויה להיות נמוכה רק בכ-1.4% מהרמה שהייתה צפויה בטרם המשבר. שיעור האבטלה ב-2022 צפוי להמשיך לרדת ולהגיע ברבעון האחרון לכ-6%, רמה שעדיין גבוהה מזו ששררה לפני המשבר.

סיום הסגר והצלחת מבצע החיסוניפ מסייעים בהתאוששות הכלכלית 

שנת 2021 התחילה אמנם עם סגר נוסף, אך הנתונים הזמינים כעת מראים שבמהלך חודש מרץ רמת הפעילות המשקית הייתה הגבוהה ביותר מאז תחילת המשבר אשתקד, והתאוששות המשק כעת מהירה מאשר במרבית המדינות המפותחות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה