משיכת קרן השתלמות ללא מס בגלל הקורונה: האם זה כדאי ומה החלופות

$(function(){setImageBanner('67368f45-5089-4f71-a7e2-01f1e17c973a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

המענק של ביטוח לאומי לא הספיק ? רשת בטחון לעצמאים עדיין לא שולמה לכם ? רשות המיסים פרסמה השבוע את אופן מימוש הפטור ממס על משיכה מוקדמת של קרן השתלמות עד 7,500 בחודש .
האם כדאי למשוך כספי קרן השתלמות ? ממש לא בטוח... לכן הכנו עבורכם מספר חלופות לשימוש נכון בכספי הקרנות מבלי לשלם מס וללא שבירת החיסכון .

Pixabay

משיכת קרן השתלמות ללא מס בגלל הקורונה 

בין החלטות הממשלה על הקלות ומענקים לציבור בגלל המשבר הכלכלי בולט הפטור על פדיון קרה"ש ללא מס, הפטור הוא כפול למעשה . הוא חל הכספים שלא צברו את הוותק וכולל פטור מלא ממס רווחי הון .  

שימו לב שלא כולם יכולים לממש את הפטור וישנם 2 תנאים מרכזיים : 

  • סכום המשיכה החודשית והשנתית מוגבל , ראו בהמשך הכתבה
  • קיטון בהנכסות התא המשפחתי ביחס לשנת 2019 

האם נכון למשוך קרן השתלמות לפני הזמן או לפני גיל פרישה 

השינויים בשוק הפנסיה בישראל ובעולם חדדו את חשיבותו של החיסכון בקרן השתלמות. המעביד מפקיד בין שני שליש למחצית מההפקדות והעובד את היתר. במשך השנים הכסף צובר תשואה ( שיכול להיות שלילית או חיובית , לפי השגי מנהל ההשקעות ) והכסף שמצטבר בתוכנית , ריבית + קרן  , נצבר לזכות העמית. לאחר 6 שנים ניתן למשוך את הכסף בפטור מלא מתשלום מיסים. 

בעשור האחרון לאור ירידת התשואות בשוק ההון ויחס התחלופה הנמוך בקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים , ממליצים יועצי פנסיה רבים להשאיר את החיסכון בקרן השתלמות לגיל הפרישה ולא לפדות את הכספים.

במקום פדיון ושבירת הוותק ניתן להגיש לקרנות בקשה להלוואה עם החזר חודשי בריבית שוק או לקחת הלוואת בלון בה יש להחזיר לקרן רק את הריבית החודשית. בזמן ההחזר הקרן ממשיכה לצבור רווחי הון שנזקפים לזכות החוסך , בזמן שהוא כבר בצע שימוש מלא בקרן. 

פורסמו הנחיות למשיכת עד 7,500 ₪ בחודש מקרנות ההשתלמות בפטור ממס

בתקופה שמיום 10 באוגוסט 2020 ועד ליום 9 בפברואר 2021, עובד או יחיד, יהיו רשאים למשוך כספים מקרן השתלמות, לרבות הפרשי הצמדה וכן ריבית ורווחים אחרים שמקורם בהפקדה מוטבת, בפטור ממס, וזאת אם טרם חלפו 6 שנים ממועד התשלום הראשון לחשבון, ולגבי עובד או יחיד שהגיע לגיל הפרישה, אם טרם חלפו 3 שנים ממועד התשלום הראשון לחשבון. הכול ובלבד שסך משיכת הכספים מכלל חשבונותיו של העובד או היחיד לא יעלה על 7,500 ש"ח בחודש מסוים ובהתקיימותם של לפחות אחד מהתנאים המפורטים להלן:

  • במהלך התקופה שמיום 1 במרס 2020 ועד ליום שבו הוגשה הבקשה למשיכת הכספים לקרן ההשתלמות, העובד או בן זוגו או בן זוגו של היחיד, פוטרו מעבודתם או יצאו לחופשה ללא תשלום.
  • ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת של העובד ובן זוגו או היחיד ובן זוגו, ממשכורת, מעסק או משלח יד, החל ב 1 במרס 2020 ועד תום החודש שקדם ליום שבו הוגשה הבקשה לקרן ההשתלמות, פחתה ביחס להכנסה החייבת החודשית הממוצעת כאמור בשנת המס 2019.

אז נכון שיש פטור על פדיון קרן השתלמות ללא מס בגלל התפרצות הקורונה , אבל זה המקום להפעיל שיקול דעת ולדעת - אפשר גם אחרת ! 

האמור בכתבה אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ/שיווק פנסיוני ו/או תחליף ליעוץ/שיווק כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם או על פי כל דין . 

חדשות קורונה בנס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה