רגשי טמפרטורה וחוטים לטרמוקפלים – מהם המאפיינים שחשוב להכיר?

$(function(){setImageBanner('9c99bb02-7ebd-4298-91b8-a30ee88a9940','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

מדידה מדויקת של טמפרטורות במקומות "בעייתיים" או מאתגרים להגעה, דוגמת נקודות שונות לאורך תהליכי ייצור, מצריכה שימוש בסוגים שונים של טרמוקפלים, הידועים גם כרגשי טמפרטורה (או "צמד תרמי"). כאשר מחפשים רגשי טמפרטורה ו/או חוטים לטרמוקפלים (החלק העיקרי בטרמוקפל עצמו), כדאי להכיר ולשים לב לכמה מאפיינים עיקריים וחשובים במיוחד:

freepik

טמפרטורה ייעודית לשימוש רציף או חד פעמי

קיימים כיום סוגים רבים ושונים של רגשי טמפרטורה, כמו גם חוטים לטרמוקפל, המותאמים לעבודה בטווחים שונים של טמפרטורות. מן הסתם, קיימת חשיבות מכרעת לבחירת החוטים והטרמוקפלים עצמם המיועדים לעמוד בטווח טמפרטורות הרלבנטי עבורכם, בו אתם צריכים שהצמד התרמי יוכל לעמוד ולמדוד בצורה אמינה.

חשוב להכיר כי במפרט הטכני של רגשי טמפרטורה ניתן למצוא בדרך כלל התייחסות לשני פרמטרים שונים – טמפרטורת שימוש רציפה (בה אמור לעמוד הטרמוקפל רוב הזמן) וטמפרטורה לשימוש חד פעמי. בכל מקרה, חשוב מאוד שלא לקנות את הטרמוקפל הזול ביותר שאתם מוצאים, ולגלות מאוחר יותר כי הוא כלל לא אמור לעמוד בטמפרטורות אליהן אתם חושפים אותו.

 

רמת עמידות

רגשי טמפרטורה משמשים כאמור בדרך כלל למדידת הטמפרטורה במקומות "מאתגרים" שונים, כאלו בהן הציוד חשוף למפגעים אפשריים ומשמעותיים שונים, לא בהכרח רק חום גבוה. במיוחד כאשר מחפשים אחר חוטים לטרמוקפלים, חשוב לבדוק את רמת העמידות של הגיד עצמו והבידוד המקיף אותו, על מנת לוודא כי מדובר בסוג ציוד המתאים לצרכים הספציפיים שלנו.

במפרטים טכניים מסוימים ניתן למצוא פירוט בנוגע לרמת העמידות של אותם חוטים לטרמוקפל, מבחינת סוגים שונים של חשיפה או שחיקה – עמידות בפני לחות, עמידות כימית (פעמים רבות נחשפים חוטי הטרמוקפל לחומרים כימיים שונים שעלולים להיות מזיקים לציוד) ועמידות בפני שחיקה מצטברת.

 

רמת דיוק

גם מבחינת רמת הדיוק של רגשי הטמפרטורה עצמם, ושל חוטים לטרמוקפלים באופן כללי, קיימים הבדלים בין מוצרים שונים בשוק כיום. יש לציין כי לא בכל מקרה נדרשת רמת דיוק מקסימאלית. למעשה, במקרים רבים ניתן בהחלט להסתפק בחוטים לטרמוקפל בעלי רמת דיוק שאינה גבוהה מאוד. ברבים מהתהליכים המצריכים שימוש בצמד תרמי (רגש טמפרטורה) אין כל חשיבות למדידה מדויקת במיוחד של הטמפרטורה וניתן להסתפק ברמת דיוק מעט נמוכה יותר. אם אתם לא בטוחים מהי רמת הדיוק הנדרשת תמיד עדיף להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחומים רלבנטיים כמו ציוד למעבדות וחימום תעשייתי, בטרם הרכישה.

 

חשיבות רבה לזהות היצרן

בדומה לפריטים רבים נוספים של חימום תעשייתי או ציוד למעבדות, גם במקרה של רגשי טמפרטורה וחוטים לטרמוקפל קיימת חשיבות מכרעת לזהות החברה שייצרה את הפריט הספציפי בו נשתמש. זה מה שיקבע בסופו של דבר יותר מכל את רמת האיכות של המוצר, כמו גם את סוג ואיכות השירות שתקבלו במקביל, הן ברכישה והן לאחר מכן במידה ומתעוררות בעיות או שאלות. ספציפית בתחום של חוטים לטרמוקפל, יצרנית מומלצת במיוחד היא חברת Watlow המתמחה ברגשי טמפרטורות וגידים ייעודיים ומשווקת גם בישראל אפשרויות רבות של מוצרי איכות בתחום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה