איך עוזרים לילדים עם צרכים מיוחדים להתמודד בימי הקורונה?

$(function(){})


מחלקת נוער, צעירים וקהילה, שיתפה פעולה עם "נס הורים", קהילת הורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בנס ציונה.

 

עיריה

ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים הרגילים לשגרה קבועה נאלצו להתמודד עם השינוי שנכפה על כולנו בעקבות הקורונה. ההתמודדות עם השינוי לא תמיד פשוטה ועולה הצורך לפעילויות שונות וקשרים חברתיים אשר יעזרו בהפגת המתח.

כחלק מהבנת הצורך, מחלקת נוער, צעירים וקהילה, ראתה הזדמנות לשיתוף פעולה עם "נס הורים", קהילת הורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בנס ציונה.

בחודשים האחרונים התקיימו מפגשים מקוונים בין בני נוער מתנדבים לבין ילדים עם צרכים מיוחדים או עם האחים והאחיות שלהם.

הצלחת הפרויקט חיזקה את ההבנה שהקשרים העמוקים הנוצרים בחונכות חשובים מאין שיעור, וביחד עם

אוסו באיו, נציגת "נס הורים" הוחלט להרחיב את הפרויקט. בנוסף לבני הנוער המתנדבים, הצטרפו סטודנטים וחיילים אשר נפגשים עם הילדים באופן פרונטלי ולא רק מקוון, כאשר המפגשים מתקיימים בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

השיבוץ נעשה בהתאם לתחומי העניין של הילדים, רמת התפקוד והצרכים השונים שלהם ושל החונכים ולאחר ביצוע ההתאמות השונות וההדרכות שודכו הזוגות של הילדים והסטודנטים.

בדרך זו, אנו מנסים להתאים לכל משפחה את החונכות שמתאימה יותר לצורך של ילדיהם- חונכות מקוונת או פרונטלית.

הפרויקט נותן גם מענה להוריהם של הילדים ובני הנוער עם הצרכים המיוחדים, הזמן שבו החונכים נפגשים עם ילדיהם, מקל עליהם ומפחית מהעומס בכך שהם מקבלים זמן בו הם יכולים להתפנות לעיסוקים נוספים.

 

פעילות נוספת המתקיימת תודות למחלקה הווטרינרית בראשות ד"ר יוסי נסינג ואגף שפ"ע ובשיתוף ותיאום עם קהילת "נס הורים", היא הגעת המשפחות לפינת החי העירונית, תוך קבלת הסבר מפורט על בעלי החיים, צפייה והאכלה שלהם. המשפחות שובצו לזמנים שונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, והתלהבו מקבלת הפנים החמה שצוות פינת החי העניק להם.

הפרויקט של הגעת המשפחות עם ילדים לצרכים מיוחדים לגן חי החלה עוד בחול המועד פסח, בשיתוף עם אגף שפ"ע, הווטרינר העירוני ואגף החינוך, בתקופה בה היה סגר, והיוזמה הזו הקלה מאוד בזמנו על ההורים ואפשרה להם להתאוורר קצת בתקופה הלא פשוטה שעברה עליהם. לאור הצלחת הפרויקט, חודשה והורחבה לאחרונה הפעילות והתגובות נלהבות.

חלק מתגובות האימהות של ילדים שלקחו חלק בפרויקטים השונים:

" תודה רבה רבה על היוזמה, בדיוק הפסיקו את בית הספר בגלל הקורונה. פעילות שבאה בדיוק בזמן".

" איזה כייף לנו, על הפעילויות האלו, זה באמת עושה את ההבדל".

 

בהמשך הקיץ מתוכננות סדנאות שונות עם בעלי חיים המיועדות לילדים ובני הנוער עם צרכים מיוחדים וכן המשך הפעלת מתחם הגיימינג לילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים המעוניינים בכך.

 

 

הילדים מגיעים לפינת החי העירונית, ומקבלים  הסבר מפורט על בעלי החיים, צפייה והאכלה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה