כולם מדברים על הקורונה, אך ממעטים להזכיר את הנזקים הנגרמים בשולי המגפה

$(function(){setImageBanner('8f030f7e-be7f-47b8-b3b4-10c02beb0708','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

מזכירה: ד"ר רינה ארז
ווקובעת: המגפה לא תעזוב אותנו בחודשים הקרובים. ולכן על כולנו מטפלים ומטופלים להמשיך במעקבים ובברורים . במסגרת ההנחיות של ריחוק ועטיית מסכות . ולא להזניח את בריאותנו!!.

פרטי

אנחנו בעיצומו של הגל השני של הפנדמיה.  שמראה בימים האחרונים סימני התמתנות והתייצבות .

אך לפנינו החורף שצפוי להיות קשה יותר בשל שילוב של השפעת והקורונה. מערכת הבריאות מתגייסת לכך, למרות החוסר בתקנים ומשאבים , אך ממעטת לדון בנזקים האחרים הנגרמים לצד הקורונה . לצד ובנוסף לנזקים הכלכליים

ולמה הכוונה – בתחילת המגפה, ובמסגרת החששות  הכלליות בפני הבלתי נודע . בתי החולים פעלו לרוב , אך ורק  לטובת חולי הקורונה. מחלקות ומרפאות נסגרו .ניתוחים,  הדמיות ובדיקות נדחו.

בנוסף, גם החולים חששו לפנות לבדיקות ודחו ביוזמתם פרוצדורות שונות, הדמיות ובדיקות אלקטיביות .

היה מסר שמי שלא חייב שלא יגיע למיון . וכן מה שלא דחוף לא יבוצע. 

המצב הביא לאיחור רב באבחנות של מצבים רפואיים רבים, בחלקם קשים וקריטיים.

מטופלים חששו לפנות  למיון מחשש להידבקות . חולי לב הגיעו מאוחר. חולים עם אירועים מוחיים . הגיעו כאשר לא ניתן  היה לתת טיפול מניעתי. צינתורים נדחו , קולונוסקופיות נדחו . הדמיות US , MRI  CT וחיסונים לתינוקות לא בוצעו בזמן .

יולדות שהגיעו מאוחר ועוד דוגמאות רבות .

וכמובן שהיה ועדין ישנו לאיחורים אלה מחיר .

מצב זה , של דחיית הטיפולים הרפואיים עלול לגרום ואף גרם , להידרדרות בריאותית קשה , עד למצבים מסכני חיים ואפילו מוות. פגיעה קשה ברצף הטיפולים . הזנחה של מעקבים שונים .

אין ספק שהמצב הבריאותי הכללי של האוכלוסיה . נפגע מכך קשות .

גם מצב הסגר, הבדידות החברתית וההגבלות כמובן לא הועילו וגרמו להשלכות נפשיות חברתיות וכלכליות מרחיקות לכת  ולעליה במצבי דיכאון וחרדה, להשמנה . חוסר פעילות גופנית וכל הנובע מכך. נושאים שרופאי הקהילה  צריכים להתייחס אליהם כעת בהרחבה

המצב נמשך בחלקו  עד היום וחולים עדין חוששים ונמנעים להגיע ולבצע בדיקות .אם כי קופות  החולים כולן , שיפרו את יכולות  הטיפול מרחוק , הקימו מנגנונים לשמירה על  הרצף הטיפולי  וביצוע מעקבים יזומים אחרי חולים בסיכון להתדרדרות .

 

המגפה לא תעזוב אותנו בחודשים הקרובים. ולכן על כולנו מטפלים ומטופלים להמשיך במעקבים ובברורים . במסגרת ההנחיות של ריחוק ועטיית מסכות . ולא להזניח את בריאותנו!!.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה