"מספיקה מכה אחת" - כותרת ארועי חודש המאבק באלימות נגד נשים בנס ציונה.

$(function(){})

נס ציונה מסכמת את חודש המאבק באלימות כלפי נשים – שכלל מגוון פעילויות ואירועים אשר עסקו השנה בהשפעת האלימות על התא המשפחתי
את החודש ליוותה כרזה "אפקט הדומינו" אותה יצרה הצלמת המקומית יעל שגיא. הכרזה אשר הופיעה בשלטי חוצות ברחבי העיר העבירה את המסר ש "מספיקה מכה אחת " כדי להפיל בית שלם.

יעל שגיאדוברות

יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים נקבע על ידי האו"ם ובו מקיימים בכל העולם פעילות הסברה ומניעה למיגור אלימות כלפי נשים. בנס ציונה נפרסו האירועים במהלך חודש שלם בתוכניות מותאמות לקהלי יעד שונים.

את האירועים פתח כנס מקצועי לאנשי חינוך וטיפול בסימן זיהוי וטיפול בילדים חשופים לאלימות בין זוגית. הכנס נערך במעמד ראש העיר שמואל בוקסר ומנכ"לית העירייה דפנה קירו כהן ולקחו בו חלק עשרות אנשי מקצוע העובדים עם ילדים ונוער בעיר, ביניהם: עובדות אגף הרווחה, השירות הפסיכולוגי, מדריכי נוער , מדריכי מוגנות וצוותי חינוך מבתי הספר.
את הכנס פתחה ד"ר סיגל פז קני בהרצאה על הסכנה המוסרית של ילדים חשופים לאלימות ותפקיד אנשי החינוך והטיפול בהתמודדות עם הטראומה, לאחר מכן שמעו המשתתפים את תמיר אשמן בהרצאתו המרתקת על גידול בנים בחברה הישראלית ומודל הגבריות כפי שהוא בא לידי ביטוי בחברה.
בחלקו האחרון של הכנס התקיימו מעגלי שיח, במטרה ליצר מפגש וחיבור של כל אנשי המקצוע בעיר. לחזק ולהדק את הקשר בין המערכות השונות ולייצר שיתופי פעולה.

בהתאם לנושא הנבחר, את חודש המודעות ליוותה כרזה "אפקט הדומינו" אותה יצרה הצלמת המקומית יעל שגיא. הכרזה אשר הופיעה בשלטי חוצות ברחבי העיר העבירה את המסר ש "מספיקה מכה אחת " כדי להפיל בית שלם. זאת בצירוף מספר הטלפון של המרכז העירוני לטיפול באלימות במשפחה 9383700 אליו ניתן להתקשר לקבלת יעוץ ועזרה בכל ימות השנה גם באופן אנונימי.

נס ציונה יוצגה בכבוד במיזם הארצי "באין העדשה". תערוכת צילומים אשר הוצגה בשבוע שעבר בבית הנשיא בירושלים ומטרתה לתת ביטוי לנשים אשר חיות במעגל האלימות ואינן נראות. את התערוכה יזם איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות. התערוכה כללה הליך מוקדם במסגרתו התבצע הליך שיתוף ציבור אשר הזמין תושבות ותושבי נס ציונה לשלוח תמונות שצילמו ומעבירות את המסר. לבסוף, נבחרו על ידי ועדה ארצית בלתי תלויה, מבין מאות צילומים אשר נשלחו מכל רחבי הארץ, 49 צילומים אשר מוצגים בתערוכה וביניהם, צילום של סמדר אהרוני סגנית ראש העיר.

התערוכה הוצגה בשבוע האחרון בכניסה להיכל התרבות ובהמשך תנדוד למתקנים אחרים.

ביום שלישי השבוע חתם את החודש מפגש המרגש עם שירה איסקוב, שסיפור האלימות שחוותה מבין זוגה ריגש וזעזע מדינה שלמה. ראו כתבה נפרדת:

https://nessziona.net/קהילה/שירה-איסקוב-חישמלה-אולם-מלא-בהרצאה-מעוררת-השראה-אתמול-בהיכל-התרבות-נס-ציונה-523765

האירועים במהלך החודש התקיימו בהובלת יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ורד צברי מזרחי ופורום חשיבה אשר כלל את חברת המועצה פנינה זיו - מחזיקת תיק נשים, אתי דואניס יו"ר ארגון ויצו, ד"ר אושרת אזולאי וטורי -מהרשות לביטחון קהילתי, יורם לוין מנהל מחלקת על יסודי באגף החינוך, דיקלה ויינמן אברהמי מנהלת השירות הפסיכולוגי החינוכי, יעל שמולינזון מנהלת המרכז לטיפול באלימות במשפחה באגף הרווחה וצוות העובדים הסוציאליים במרכז: נעה ישי רגולסקי , אריק גינת ולירון מלכה סגל. 
ובשיתוף פעולה עם נציגות משרד החינוך: לימור אפלבויים המפקחת על היועצות  ורנית דרור יועצת חינוכית מדריכת תחום מיניות בשפ"י

ורד צברי -יועצת ראש העיר לקידום ממעמד האישה: "השנה בחרנו להתמקד בהשפעה של אלימות זוגית על כל התא המשפחתי. לתופעת האלימות יכולים להיחשף מעגלי קרבה שונים. מספיק שיהיה רק אדם אחד שיראה, יזהה, ידווח - ויציל. כל אחד ואחת מאתנו יכולים להיות האדם הזה וזה התפקיד שלנו כחברה.
אני מבקשת להודות לראש העיר שמואל בוקסר על הרוח הגבית, הקצאת המשאבים לאורך כל השנה, מתן חופש הפעולה וההבנה של חשיבות והמשמעות של העלאת המודעות ומתן כלים לקהילה. תודה גם לכל צוות ההיגוי על השותפות לדרך.

דוברות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה