שרות חדש בבית האזרח הוותיק - ייעוץ לחקר שורשי המשפחה.

$(function(){setImageBanner('36862d77-42a7-4b5c-ab23-b71673512cc8','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

בית האזרח הוותיק מציע שירות חדש, עם העיתונאי וחוקר ההיסטוריה צח אוריין, המסייע לגמלאי העיר הנמנים על משפחות שורדי שואה, לאתר חומרים ברשת ובארכיונים השונים אודות משפחותיהם.
אוריין: "הצורך והרצון להתנדב היה שם, חיפשתי רק את המסגרת המתאימה

פרטי

כל עץ משפחתי מתחיל בשורשים. בבית האזרח הוותיק מזמינים אתכם לגלות אותם ביחד. בית האזרח הוותיק נס ציונה מציע שירות יעץ גנאלוגי חינמי חדש, המעניק סיוע והדרכה למי שמבקש לחקור את שורשי משפחתו ולגלות מידע על אבות אבותיו. השירות, שהחל ביוזמת העיתונאי והבלש ההיסטורי, צח אוריין, המתנדב בעמותה לרווחת האזרח הוותיק, נערך במפגשים אישיים המתקיימים מידי יום ראשון, במהלכם מנסים בבית האזרח לאתר מידע רלוונטי עבור המשפחה שלכם.

השירות פעיל מזה מספר חודשים, לאחר הרצאת מבוא של צח אוריין על עולם הגנאלוגיה המרתק, ומתקיים מאז בהצלחה רבה עבור חברי מרכז יום רב תחומי וחברי מועדון אחווה, שורדי השואה.  

"הצורך והרצון לשוב ולהתנדב היה שם כל הזמן, חיפשתי רק את המסגרת הראויה והמתאימה לכך", משחזר אוריין. "ואז נתקלתי בשלל לבבות אדומים גדולים שנפרסו ברחבי נס ציונה. הם היו חלק מקמפיין, שמטרתו לעודד את תושבי העיר לעשות מעשה טוב, להתנדב ולסייע לקהילה. פניתי למחלקת ההתנדבות באגף הרווחה של עיריית נס ציונה והם שידכו אותי לשמחתי לבית האזרח הוותיק, והשאר היסטוריה" מוסיף אוריין ומצטט את אלברט שוויצר כי "האושר הפנימי שאנו חשים לאחר שעשינו מעשה טוב, הוא התזונה שהנשמה דורשת".

מעתה מוצע השירות גם לכלל גמלאי העיר הנמנים על משפחות שורדי שואה, במטרה לסייע להם לאתר חומרים ברשת ובארכיונים השונים אודות משפחותיהם. אוריין, שבעשור האחרון היה פעיל בסצנת הגנאלוגיה היהודית – והיה פעיל ומתנדב בעמותה לחקר שורשי משפחה בישראל, כיהן כיו"ר סניף ת"א-דן של העמותה, יזם שירות יעץ דומה בבית אריאלה והיה חבר בוועדת ההיגוי של הכנס הבינלאומי לגנאלוגיה יהודית שנערך בירושלים - צבר ניסיון וידע רב בתחום, מרצה על כך במסגרות שונות ובין היתר הצליח לסייע לשורדת שואה בת 90 לאתר אח אבוד בארה"ב לאחר למעלה משבעים שנה מאז נפרדו בתחילת המלחמה. הוא מרצה בתחום במסגרות שונות.

תהליך הגשת הבקשה לשירות היעץ הינו בxמצעות טלפון לבית האזרח הוותיק בטלפון 089380470 או למייל של צח אוריין [email protected].

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה