הסדרה על עפרה חזה : דוקו או מחלקת המוסר ...

$(function(){})

הצהוב היום צהוב מאד !
לא הרגשתי בנח עם הפרק הראשון בסדרת הדוקו של הוט על עפרה חזה. עשרים שנה לאחר מותה היה עדיף להשאיר את נסיבות מותה וחייה הפרטיים בשקט .
ועדיין מדובר בסדרה מעולה נוספת שיצרו דליה מבורך ודני דותן

wikipedia קרדיט במלא בסוף הכתבה

ממה נפטרה עופרה חזה 

שפעת קלה או מחלה אחרת, הויכוח יישאר אתנו כנראה עוד הרבה מאד זמן. הסינדרלה של שכונת התקווה הלכה לעולמה לפני שני עשורים , לא זכתה להנצחה ראויה והמורשת המוזיקלית שלה הולכת ונשחקת. 

רק לשם השוואה, מאיר אריאל שבחייו הצליח הרבה פחות ממנה כבר הפך לאייקון בתרבות הישראלית . לא מעט בזכות העובדה שהוא גם היה אחד מהמשוררים הפוריים ושיריו עדיין מולחנים גם בימים אלו. 

אם תרצו , עופרה חזה מתה מבושה. בעיקר. אולי גם מבורות. לפני 20 שנה הקורונה לא הייתה כאן. למזלה , העידן הדיגיטלי התמצה אז בהודעות בפורומים והודעות ויראליות בווטסאפ עדיין לא היו קיימות . 

לא השאירה מורשת מוזיקלית ולא יורשים 

עפרה חזרה לא השאירה מורשת מוזיקלית , לא השאירה יורש ולא השפעה הנכרת כיום בעולם שבו הכל פופ מסחרי קליל וקליט. גם בצלאל אלוני נמצא הרחק מאור הזרקורים. האם זו תמיד גורלו של זמר מבצע שאינו יוצר ? המקרה של ג'ו קוקר מעיד שזו לא גזירה משמיים. והוא עוד התמחה בעיקר בגרסאות כיסוי. 

במקום תכנית תיעודית , אולי נוקבת כמו זו שקבלנו על זהר ארגוב , קבלנו צהובון משובח. בסצנה אחת מספרים לנו שעפרה התחתנה תמימה וטהורה ( כאילו זה משנה משהו היום ) ובסצנה הבאה מוסיקאי נשכח מספר על הנסיון האינטימי שלו איתה ושהוא לא היה ראשון. זה לא לעניין . למה צריך להזכיר את זה 40 שנה אחרי. 

עפרה חזה סדרה מומלצת לצפייה  ? 

רמזים עבים , שמועות מהעבר האמרגן הממולח והזמרת הצעירה על הביש שבין שכונת התקווה ליד אליהו. אמן נשכח שטוען שהוא היה ....אבל לא ראשון . צהוב כמו ביצה . 

מגיע לחזה הרבה יותר מסדרת הצצה לחייה הפרטיים. מהבחינה הזו הסדרה לא מוסיפה כלום. האם עפרה חזה לצפייה ישירה היא סדרה מומלצת ?  בניגוד לסדרות וסרטים אחרים שכתבתי עליהם באתר נס ציונה נט, אני לא יכו להמליץ בלב שלם. כל אחד יעשה את ההחלטה שלו. 

את השירים של עפר חזה אני שמוע היום בעיקר בתכנית ארבע אחר הצהריים בגלי צה"ל. מי זוכר מתי בפעם האחרונה הוא ראה קליפ שלה, או שאלגוריתם ההאזנה באפליקציות זימן לו שיר של הזמרת הכי שמכרה הכי הרבה תקליטים בזמנה? חבל - מגיע לה יותר. 

את הסדרה יצרו בני הזוג דני דותן מייסד להקת הקליק וזוגתו דליה מבורך. בעשור הקודם הם יצרו את הדוקו המשובח תעלומת אריס סאן – סיפור חייו של הזמר שכבש את ישראל בשנות השישים וחייו הסתיימו (?) ברוח מיסתורי. בסרט הזה אני ממליץ לכם לצפות בלב מלא. 

קרדיט לתמונה ויקיפדיה  Nachoom Assis / CC BY-SA

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה