מ,מ רה"ע ויור הועדה למיגור אלימות, סמדר אהרוני עם תובנות מדאיגות מרצח דיאנה רז ז"ל

$(function(){setImageBanner('ec568f6e-a0a4-4b11-b024-1eeb1050b33a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

אומרת: כל פעם אנחנו מזדעזעים מחדש... ועדיין יש יותר מדי שאלות. יותר מדי נתונים, ואפס חקיקה בנושא.
וכך נזדעזע כולנו עד הרצח הבא, ואז נשכח עד הבא אחריו. ובסוף השנה יתנו לנו סיכום כמה נרצחו השנה, ותתחיל לה שנה חדשה ונתחיל את הספירה מחדש !
תובעת חקיקה לפיה ניתן להורות לאדם המכה ללכת למעון לגברים אלימים! שהוא ייצא מהבית! שהוא לא יפגוש את המשפחה שלו! כן עד שלא ילך לטיפול בכעסים שלו, שיקבל טיפול ושיחות, שימנעו ממנו להקים משפחה חדשה! ואם הוא מסרב לקבל סיוע - שישללו לו את רשיון הנהיגה והדרכון!

פרטי

כל פעם אנחנו מזדעזעים מחדש. בכל פעם הכתובת היתה על הקיר. בכל פעם כולנו נכנסים לסוג של חשבון נפש, האם יש בסביבתנו מישהי שחווה, ברגעים אלה, אלימות מילולית, פיזית, נפשית?

וגרוע מכך, האם יתכן כי בסביבתנו, יש ילדות וילדים שיקומו לבוקר אפל וימצאו את עצמם יתומים, עם אמא מתה ואבא עצור, כי הוא איבד את השפיות ורצח אותה. ומה זה בכלל "אי שפיות זמנית"? ומי ערב שהיא לא תחזור? ומי יטפל בילדים באין הורים בסביבה? ולאן ינותב המטען הרגשי הקשה הזה? האם יהפכו לבוגרים מכים בעצמם, או לא?!


יותר מדי שאלות. יותר מדי נתונים, ואפס חקיקה בנושא. היתכן שהאשה המוכה היא זו שיוצאת מהבית שלה עם ילדיה הקטנים והולכת למעון לנשים מוכות ומקבלת חדר, סליחה תא קטן עם כמה בגדים שהצליחה להבריח מהבית באישון לילה?
היתכן שמערכת המשפט מקלה ראש ומעניקה נסיבות מקלות? ולא. כוונתי, לא אחרי הרצח. אלא הרבה הרבה לפני, כשאותה אשה קוראת לעזרה, כשכל נורות האזהרה מהבהבות.

לצערי דיאנה רז ז"ל היא עוד נתון סטטיסטי.

דיאנה רז ז"ל היא הנרצחת השניה בשנת 2021. הנתון הנמוך אינו מעיד שהמצב השתפר, אלא משקף חודש אחד שחלף.. בשנה שעברה נרצחו 17 נשים!!

נכון זה קשה לשמוע, אבל זה המצב עגום ככל שיהיה, נזדעזע כולנו עד הרצח הבא, ואז נשכח עד הבא אחריו. ובסוף השנה יתנו לנו סיכום כמה נרצחו השנה, ותתחיל לה שנה חדשה ונתחיל את הספירה מחדש.


אני פונה אל המתמודדים הרבים, הנלחמים על בחירתם בימים אלה, לבית החקיקה. אני פונה לחברי כנסת ולשרים מכהנים, תמלאו את מקומכם בבית החקיקה. שימו את הנושא הבוער על סדר היום! תתחייבו לשנות את החקיקה, ולהורות לאדם המכה ללכת למעון לגברים אלימים! שהוא יצא מהבית! שהוא לא יפגוש את המשפחה שלו! כן עד שלא ילך לטיפול בכעסים שלו, שיקבל טיפול ושיחות, שימנעו ממנו להקים משפחה חדשה! אם הוא מסרב לקבל סיוע -
שישללו לו את רשיון הנהיגה והדרכון!


כן, אני כבר שומעת את הקולות שינפנפו לי בחוק יסוד "כבוד האדם וחירתו".
אז יש לי חדשות לכולם, זכותינו לחיות! וזהו חוק יסוד מספר אחת!
לרוצחים אין נסיבות מקלות, אין הסכמי טיעון ואין הקלות בדרך. מאסר עולם נקודה.
עד שלא יהיה שינוי חקיקה נמנה אותן, אחת אחר השנייה, ונזדעזע. נרחם על הילדים, ונמשיך למנות את הנרצחות...
יהי זכרן ברוך

עוד באתר 

קווים לדמותו של יאיר (גוזי) צנעני ז"ל

כוכב הילדים מנס ציונה "דוד חיים" צלם השבוע את עונת הבכורה של "גינת הצוציקים"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה