$(function(){setImageBanner('bdc6ee5a-4de2-4013-8b22-eccb9c006f11','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51148,'Image','');})

רגע לפני תחילתה של שנה חדשה, עצרנו לשיחה עם שמואל בוקסר, ראש העיר נס ציונה, לפני שהוא וחבריו החדשים, ממשיכים קדימה מאוחדים

2

הודעות מטעם הרשימות המתמודדות ובאחריותן

$(function(){})

ראיון ראש השנה עם שמואל בוקסר

בוקסר והנשים ברשימת "טוב ביחד"

מה שלומך בימים אלו לקראת החג?

הימים עמוסים בעבודה, בשבועות האחרונים ריכזתי מאמצים בשלושה פרויקטים גדולים: שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך ופתיחת שנת הלימודים, מערך התחבורה הציבורית החדש וכמובן פתיחת פארק הספורט החדש.

ובמקביל הדברים השוטפים של העיר, הרבה פרויקטים ממשיכים של שיפור תשתיות, שדרגנו במקביל שלוש גינות, פתחנו חלל למידה ועבודה משותף לצעירים ולקראת החורף אנחנו שותלים כמה מאות עצים בוגרים.

במרבית הערבים אני מכנס חוגי בית לקראת הבחירות לראשות העיר ושמח על ההזדמנות לפגוש תושבים ותושבות מתעניינים. אז ניתן לומר שהיממה שלי מלאה בהרבה עשייה ברוכה.

מה אתה שומע מהתושבים בחוגי הבית?

חוגי הבית הם הזדמנות מצוינת לשיח פתוחה, לשמוע וגם לספר.

אני פוגש תושבים מאד מעורבים ואכפתיים שלא מכירים את כל העשייה שעשתה העירייה בשנים האחרונות ואני מבין עד כמה קשה זה להגיע לכל אחת ואחד בעולם של עודף אינפורמציה. אז מבחינתי חוגי הבית הם ההזדמנות לשתף בכל המיזמים והפרוייקטים המגוונים והקהילתיים שלנו וגם להציע אותם. בין אם זה קורסי אוריינטציה דיגיטלית לאזרחים ותיקים, הכשרות תעסוקה לקהילת העדה האתיופית, קהילת פורום נשים מובילות, המשחקייה ומרכז ההורים למשפחות המיוחדות. באמת שיש לנו מה להציע לכל קהילה פה בעיר. 

מה הפרויקט שאתה הכי גאה בו בקדנציה האחרונה?

זה קצת כמו לשאול אותי, מי הוא הילד האהוב עלי, או במקרה שלי, הילדה...

אז בפרפרזה לארבע בנותיי, אני אגיד רק ארבעה פרויקטים שהם הגאווה שלי ואני רואה בהם מהפכה של ממש.

א' מהפכת הסביבה והקיימות- כשנכנסתי לתפקיד נס ציונה היתה מהערים הבודדות בארץ ללא פחים כתומים ובכלל, ללא תשתית מיחזור ותכנית עבודה להתייעלות אנרגטית. כיום נס ציונה היא מהערים המובילות בארץ בתחום הקיימות והסביבה עם מעל ל- 20 מרכזי מיחזור, רישות פנאלים סולארים מעל 40 מבני ציבור, כמובן פחים כתומים ומיחזור אלקטרוני, החלפת התאורה בעיר בנורות יעילות ונטיעה של מעל 2400 עצים. הנתונים המספריים מדברים בעד עצמם ועל כך אומר, כל הכבוד לתושבי ותושבות נס ציונה שהם אלופי המיחזור. 

גגות סולאריים בבתי הספר- חלק ממהפכת הקיימות

ב' מערך התחבורה הציבורי החדש- על הפרויקט הזה אני עובד מהשנה הראשונה בתפקיד, במהלך החמש שנים האחרונות, התחלפו ארבעה שרי תחבורה ומול כל אחד ואחת מהם עבדתי צמוד, בשביל להביא תחבורה ציבורית לנס ציונה. נפתחה בפנינו הזדמנות להכניס עכשיו מערך של קווים, מערך שהוא אינו מושלם אך ידעתי שזו הזדמנות שאולי לא תחזור בשנים הקרובות. האויב של הטוב הוא הטוב מאד ובעיני היה חשוב להתחיל ולשפר תוך כדי תנועה ולא לוותר. עשינו בשבוע האחרון עשרות מפגשים עם קהל היעד של התחבורה הציבורית, האזרחים הוותיקים, הנוער, עובדי הרשות, כתבנו את כל הפידבקים שקיבלנו ואנחנו מעבירים את כולם למשרד התחבורה לפעימת השינוי הראשונה. אין לי בכלל ספק, שרשת הקווים החדשה היא הדבר הנכון לעיר ועלינו להגביר את השימוש באוטובוסים על חשבון הרכב הפרטי, בשביל זה צריך תחבורה ציבורית נגישה ותדירה, וזה בדיוק מה שעשינו.

תחבורה ציבורית בסו"פש

 ג' הקמת מעטפת הגנה לעיר במזג אוויר קיצוני. בנובמבר 2020 היתה בנס ציונה הצפה קשה ולא הצלחנו להתמודד איתה. זו לא היתה פעם ראשונה שהיתה הצפה ברחוב העצמאות, אבל עבורי זו היתה חוויה מאד קשה. באותו יום קיבלתי החלטה שאני אעשה הכל, כדי שאירוע כזה לא יחזור על עצמו בעיר. הקמנו 4 מאגרי השהייה וגם פדינו את החוב של ראשל״צ ובאר יעקב, לבנות מאגרים כפי שהם התחייבו לפני שנים. בנינו 2 סוללות הגנה מסחף בצפון ובדרום, הכנסנו מערכת מודיעינית טכנולוגית להתראות ממוקדמות וציידנו את מערך החירום שלנו בהתאם. אני לא יכול להתחייב שלא יהיו הצפות בעיר, ובייחוד כשאנו רואים שכל שנה מזג האוויר נהיה קיצוני יותר ויותר, אבל אני כן מתחייב שאנחנו בעיריית נס ציונה, הכי מיומנים ומקצועיים לטיפול באירועי גשם קיצוני ועל כך גם קיבלנו מקום ראשון בתחרות החדשנות של השלטון המקומי. 

3

ד' מהפכת המענה ההוליסטי למשפחות המיוחדות- כבר ידוע, שיש לי פינה חמה בלב למשפחות המיוחדות וגם המשפחה שלי מיוחדת. המפגש היומיומי עם המשפחות והעדר המענים שהיו עבורם בעיר, שברו לי את הלב. פגשתי בלשכה זוג הורים שנאלצו לשלוח את בנם בן השנתיים בהסעה לגן יבנה בשביל מעון, פגשתי הורים המבוגרים שממש התחננו שאעזור להם למצוא תעסוקה נתמכת לבן הבוגר שלהם כי הוא חסר מעש בבית. קיבלנו בקשות מהורים להרים אירועים מותאמים. הכל התנקז להחלטה שאנחנו עושים פה מהפכה שתיתן פתרון הוליסטי מלא, מגיל ינקות ועד בגרות. פתחנו בית מיוחד עם פעילויות, הרצאות וסדנאות להורים ואפילו משחקייה. פתחנו מרכז יום רב נכותי לבוגרים מעל גיל 21. פתחנו מעון יום שיקומי לפעוטות 0-3, העברנו את מטה הפעילות של כנפיים של קרמבו למקום ראוי. הנגשנו מרחבים ציבוריים, בתי ספר, מעברי חציה (זה פרויקט שעדיין מתנהל ברחבי העיר), הוספנו מתקני משחק לילדים מיוחדים בגינות וגם בפארק הספורט יהיו עבורם מתקנים מיוחדים. יש בעיר חוגים מיוחדים, אירועים והצגות מותאמות. אני משקיע במענים הללו, כי לכולם מגיע איכות חיים פה.

1

מהו הפרויקט הכי חשוב שתתמקד בו בשנה הקרובה?

בקדנציה האחרונה קידמנו שישה מתחמי התחדשות עירונית. לא על חשבון שטחים פתוחים וירוקים, אלא על ידי פינוי בינוי של מתחמי דיור מוזנחים, ישנים וללא מיגון. מתוך השישה, שניים כבר אושרו ובקרוב נתחיל את הבניה במתחם הטייסים. פרויקט ההתחדשות העירונית הוא פרויקט חשוב מאין כמוהו, לא רק עבור התושבים שגרים שם כיום, אלא עבור הדור הצעיר שרוצה להקים את ביתו כאן בעיר, זו תהיה ההזדמנות שלו. 

מבחינת חינוך, אנחנו מקימים מרכז חדשנות בחינוך שישפיע באופן דרמטי על איכות הלמידה, בכל השכבות.

מבחינת הקהילה, המהפכה הבאה שאנו עושים היא בתחום של אזרחים ותיקים. הקמנו ועדת היגוי למיפוי הצרכים של התושבים הוותיקים, אנחנו כבר בסוף התהליך ויודעים לאן אנחנו רוצים להגיע. המטרה שלנו היא מתן מענה 360 מעלות, מבחינת פנאי, תעסוקה, אורח חיים בריא וחיבורים בין דוריים.  

מבחינת פיתוח, אנחנו נסיים את פיתוח גבעת האהבה כשבראש הגבעה אנחנו פותחים גלרייה לאמנים נס ציונים. ויש לנו כבר תקציב מאושר להוספת 12 ק״מ שבילי אופניים ברחבי העיר.

הפרויקט הסביבתי הגדול הבא הוא ׳פארק האגם׳, איפה שנמצא כיום מאגר השהייה בפיקוד העורף. המאגר עובר עכשיו שינוי יסודי, אנו מרחיבים אותו, בונים מערך משאבות קבוע לניקוז המים, בונים ביצורי אבן להגן על הדפנות ומכינים אותו לביצוע פארק מסביב האגם ובניית גשר מעליו, כך שבסוף החורף הוא ישאר כאגם אקולוגי כל הקיץ לרווחת המבקרים.

לנס ציונה הישגים מרשימים מאד בתחום החינוך, ראינו השבוע את נתוני הזכאות ועדיין, מערכת החינוך הארצית לא במצב טוב. איפה זה פוגש את התלמידים הנס ציונים?

מערכת החינוך העירונית אינה עומדת בפני עצמה, זהו מרקם משולב של משרד החינוך והרשות, עם חלוקת סמכויות וגבולות מאד ברורים. ועדיין אני חושב שיש לרשות המקומית השפעה גדולה על איכות החינוך בעיר וראינו את זה בתקופת הקורונה באופן הכי מובהק. אנחנו פה לתת את התמיכה החינוכית והתשתיתית ולהציע לתלמידים ולתלמידות חינוך מגוון חינוכי, פלורליסטי וחדשני. הוספנו בשנים האחרונות את זרם החינוך המונטיסורי הצומח. והשקענו בחמש שנים האחרונות, 136 מיליון ש״ח בבנייה, שיקום ושדרוג של מוסדות החינוך ורכישת ציוד טכנולוגי לכל בתי הספר. אבל מה שאני רואה כנקודת החוזק הכי משמעותית שלנו, היא ההשקעה בתכניות מעטפת ובתכניות לצמצום פערים. 

נקודת המוצא שלנו היא שאנחנו נלחמים על כולם ובאמת שהנתון שאני הכי גאה בו, הוא לא הזכאות לבגרות, אלא אחוז הנשירה הכמעט אפסי. הפרויקטים המיוחדים הללו של העשרה ותוספות חינוך, הם ההשקעה הכי גדולה שלנו, כ- 350 מיליון שח בחמש שנים וזו גם ההשקעה הכי נכונה והכי ראויה. 

יש קולות שאומרים שאתה לא ראש עיר ליברלי, איך אתה מגיב לכך?

אני תמיד מעדיף לדבר בעשייה ולא בסיסמא, אם נפרוט את העשייה הליברלית שנעשתה בנס ציונה בשנים האחרונות, נוכל לתת לציבור לשפוט את הדרך הליברלית שבה אני פועל.

ראשית אני מאמין גדול בשותפות ובחירה של התושבים, יעידו עשרות שיתופי ציבור, מבחירת מתקני משחק בגינות, דרך בחירת המתחמים בפארק הספורט החדש ועד מערך התחבורה הציבורית החדש שנכנס לעיר. 

יש בנס ציונה תחבורה ציבורית חינמית בשישי ובשבת לתל אביב! 

יש בנס ציונה אירועים גדולים ושכונתיים בשישי ובשבת ומשנה לשנה, זה הולך וגדל.

פעלנו לגוון את מערכת החינוך והבאנו פרויקטים לעידוד בנות לבחירה במקצועות טכנולוגיים.

לראשונה בתולדות העיר, תלינו את דגל הגאווה מעל בניין העירייה, ולא רק בחודש הגאווה, אלא לאורך השנה. הכנסנו את תנועת הנוער הגאה ׳איגי׳ לעיר ואנו מקיימים אירועים למשפחות גאות, הרצאות, סדנאות.

אני מאמין בשוויון תעסוקתי ואף יותר מכך, רוב השדרה הניהולית הבכירה הן מנהלות נשים ויחד עם יועצת רה״ע למעמד האישה, העירייה מקדמת עשרות מיזמים לאורך השנה.

האמירה שאני לא ליברל מקוממת אותי ואני מנחש שמי שאומר אותה, מונע מאינטרסים פוליטיים ולא מרצון כן לראות את העשייה האמיתית בעיר. 

איך אתה רואה את המצב הסוער במדינה ואיך זה משפיע על נס ציונה? 

אנחנו נמצאים בעין הסערה החברתית הקשה בתולדות המדינה. אנו קרועים ושסועים ומלאים בכאב על המצב שהגענו אליו. מהרגע הראשון הצהרתי שהחלטות שיש להן נגיעה והשפעה על מרבית החברה בישראל, חייבות להתקבל בהסכמה רחבה. נס ציונה תמיד היתה סמל של סובלנות, קבלת האחר ואחדות ואני רואה את תפקידי לשמר ולהגן על נס ציונה הזאת שאנחנו מכירים ואוהבים. 

אז קודם כל, אני אומר באופן חד משמעי, אני מאמין באחדות, דמוקרטיה והסכמה רחבה ואני גם מאמין שנס-ציונה חייבת להישאר עיר ליברלית, פלורליסטית וחופשית. התפקיד שלי הוא ברור- להיות ראש העיר של כולם ולתת מענים לכולם, ללא העדפה. כך עשיתי וכך אמשיך לעשות.

הפתעת עם האיחוד עם סיעות יש עתיד וכחול לבן בנס ציונה, איך זה קרה?

לא ברור לי מדוע זה מפתיע, גם בקמפיין בחירות הקודם הרכבתי רשימה מגוונת של נשים וגברים, שכל אחת ואחד מהם היה עולם בפני עצמו. אין שום הגיון להרכיב רשימה שהיא תיבת תהודה של עצמך, זה לא מקדם את העשייה ולא נכון לנס ציונה. סמדר אהרוני, סגניתי רצה לצידי פעם שניה והיא ראש סיעת מרצ בנס ציונה, יהודה חיימוביץ ראש סיעת ׳יש עתיד׳ בנס ציונה וליאור אלימלך, ראש סיעת ׳כחול לבן׳ נס ציונה ויש לנו את קרין לאופר, אורלי פרטוק, צביה סימון הרצוג, מרב ספיר, כולם נשות ואנשי עשייה איכותיים עם ניסיון רב, שבאים לעשות טוב לנס ציונה. בשורה התחתונה, איחוד הכוחות מבוסס השקפת עולם ליברלית ומגובשת, על איך צריכה להראות החברה בה אנו חיים, חברה ליברלית, פלורליסטית ומקבלת, המצמיחה דרך שבה החלטות מתקבלות מתוך שותפות והסכמה רחבה.

בוקסר עם ליאור אלימלך מהמחנה הממלכתי ויהודה חיימוביץ מיש עתיד, שותפיו החדשים

עם מי תחגוג את החג ואיפה?

כמו בכל שנה, בחמש שנים האחרונות, אני אחגוג עם משפחתי בנס ציונה. לשמחתי, כל המשפחה כאן לצידנו וזה משמח את חגית ואותי מאד. 

מה אתה מאחל לעיר ולתושבים לשנה החדשה?

אני מאחל לכל התושבות והתושבים שתהיה לכולנו שנה של אחדות, פיוס ושלום.  שנס ציונה תזרח כסמל לסובלנות והכלה ושנדע לאמץ את היופי שבמגוון האנושי המדהים שיש לנו פה בעיר. 

עבודות חידוש תשתיות בעיצומן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה