צבי פלטיאל ממחאת נס ציונה עונה לאיתן רום - על מספר המפגינים ועל הסכנות לנשים במהפכה המשטרית

$(function(){})

במאמר דעה של איתן רום הוא פנה למחאת נס ציונה בשאלות. כעת הגיע זמן התגובה של נציג המחאה, צבי פלטיאל, התשובות לפניכם.

צבי פלטיאל פרטי

מחאת נס ציונה - התשובות

הערת המערכת - התשובה של צבי פלטיאל מובאת ככתבה וכלשונה. 

האזרח המודאג איתן רום שואל את מארגני מחאת נס ציונה שאלות (נס ציונה נט 04.03.23). האזרח המודאג זכאי לתשובות.

 השאלה הראשונה מתייחסת לספירת המפגינים. אתה צודק מר רום, אין לנו ספירה מדויקת, וגם לא חשוב לנו האם היו בדיוק 1,237.4 או 2,173.02 משתתפים. כפי שתוכל לראות בהפגנות השבועיות מספר המפגינים הולך ועולה. כן, כפי שרמזת יש גם כאלה שמגיעים להפגין בנס ציונה מרחובות, ראשל"צ, יבנה, מושבי הסביבה ואפילו מקומות רחוקים יותר. אנחנו גאים בכך! יש גם מאות תושבי נס ציונה שמפגינים ברחובות, ת"א, ירושלים ועוד. גם בהם אנחנו גאים! המחאה היא ארצית, מר רום, ומפגיני נס ציונה שותפים לה בהתלהבות.

מספר המפגינים הוא פרט שולי לעומת המניע שלהם. הם כולם חרדים לגורלה של המדינה. ההפיכה המשטרית המתחוללת לנגד עיננו, מתנהלת בדיוק לפי סדר הדברים שהביא לעליית משטרים טוטליטריים בהונגריה, פולין, איראן  וארצות אחרות. איש מאיתנו לא מוכן להמתין עד שהדבר יתרחש, ונהיה כתושבי אותן דמוקרטיות-לשעבר ששוב אינם מסוגלים לזכות מחדש בזכויות שנגזלו מהם. ריצת האמוק של הקואליציה הנוכחית מוכיחה שפניה להקמת משטר כזה, מהר ככל שניתן.

השתלטות הממשלה על הכנסת, מינוי שומרי סף כנועים ומושחתים (את אנגלמן הזכרנו?), תקיפת שומרי הסף הישרים והאמיצים (היועמ"ש בהרב-מיארה, נגיד בנק ישראל אמיר ירון ואחרים), כל אלה הם סימנים ברורים של הרס המשטר הדמוקרטי. ההתקפה על בתי המשפט, והכוונה להפקיד את בחירת השופטים בידיהם של פוליטיקאים, יבטיחו שאיש לא יעז למתוח עליהם ביקורת.

שאלות מהותיות אלה הן החשובות באמת, מר רום, וכאדם משכיל (כפי שהצגת את עצמך), אין ספק שתמצא להם תשובות הולמות. כשתנסח לעצמך את התשובה בוודאי לא תתעלם גם מהרכבן של הממשלה והקואליציה, על שורת העבריינים המפארת אותה מנתניהו דרך דרעי, גלנט, סמוטריץ', בן גביר ומטה.

הרכב הממשלה והקואליציה יוכל לסייע לך גם בחיפוש תשובה לשאלתך השנייה: אלו סכנות טומנת ההפיכה השלטונית לנשים? בוודאי תשים לב למספר הנשים  בממשלה (6 נשים לעומת 29 גברים, סגנית אחת לעומת 5 סגני שרים).  כחובב מספרים מדוייקים יש להניח שתעמוד מהר על משמעות יחס זה של 5 גברים לכל אשה אחת. אולי תשים לב גם לכך ששלוש מפלגות קואליציה מיוצגות ע"י גברים בלבד.

מתן סמכויות נוספות לבתי הדין הרבניים צריך להדליק נורה אדומה אצל כל אשה, ואצל כל אב לבנות. בתי דין אלה מפלים בקביעות נשים לעומת גברים. רק לאחרונה שלל בית דין רבני זכויות גרושה משום שלא נהגה לפי כללי ההלכה ביחסיה עם גברים אחרים. העובדה שבן זוגה לשעבר נהג באותו אופן ביחסיו עם נשים, כלל לא עניינה את בית הדין. זו רק דוגמה אחת לאפליה הנהוגה היום, אפליה שתלך ותחמיר תחת הקואליציה הנוכחית.

בהעדר בית משפט שיגן על זכויות מגזרי האוכלוסייה בהן תחליט הממשלה לפגוע, לא יהיה מי שיגן על הנשים מפני עריצות בתי הדין הרבניים החשוכים. בהמשך נתבשר שיש מקומות ואירועים בהם לא תוכלנה נשים לבקר, באחרים הן לא תוכלנה להופיע. בתחבורה ציבורית יחויבו נשים, ובהן גם בתך, לשבת מאחור. בטיסות הן לא תוכלנה לשבת במושב שלידו יושב גבר. רבנים יחליטו באיזה לבוש מותר לבתך להסתובב, מתי אסור לה להימצא בחוף הים ועוד. בבית העלמין לא תוכל אשה  להיקבר ליד גבר שאינו בעלה (אופס.., זה המצב כבר היום).

אם אתה, מר רום, מתנגד לכל אלה - מקומך עמנו במחאה נגד ההפיכה השלטונית. כך תוכל בעתיד לספר לבתך שגם אתה מנעת את ההפיכה שאיימה לפגוע גם בה ובכל הנשים.

 צבי פלטיאל

מחאת נס ציונה

6.3.2023

עוד כתבות באתר 

הכתבה של איתן רום - שתי שאלות למארגני מחאת נס ציונה ולמערכת האתר

צבי פלטיאל מנס ציונה: ח ו ק י ש ר א ל י - לא "נורבגי "

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה